סלבס בהתחזקות

קובי פרץ: הדבר הכי חשוב שתלמדו על שמירת שבת

הזמר העלה פוסט ויראלי בחשבון הפייסבוק שלו, שבו הוא מדבר על חשיבות שמירת השבת ועל הדברים שאפשר ללמוד על כך ממשל מעניין

(צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)(צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)
אא

הזמר קובי פרץ ממשיך להעלות תוכן מחזק לערוצי הסושיאל שלו. פרץ כתב בסוף השבוע טור שהפך לוויראלי, שבו התייחס לחשיבות של שמירת השבת, עם פרשנות מתוך פרשת השבוע. 

"בפרשת השבוע, אמור, אנו לומדים על מצוות שמירת השבת", כתב לעוקביו. "כפי שנאמר: 'ששת ימים תעשה מלאכה, וביום השביעי שבת שבתון מקרא קודש, כל מלאכה לא תעשו, שבת היא לה’ בכל מושבותיכם'. ואמרו חז"ל: בכל יום ויום עלינו להודות לבורא יתברך על המתנה הגדולה שנתן לנו - את השבת הקדושה ששקולה כנגד כל המצוות שבתורה. ועליה אמר רבי שמעון בר יוחאי זיע״א: “אלמלי שמרו ישראל שתי שבתות כהלכתן מיד היו נגאלים!".

פרץ מספר כי "על מעלת ברכת שבת המלכה מסופר על עשיר גדול, שלא שמר תורה ומצוות, והדרדר מצבו עד שהגיע לפת לחם. ולכן הלך אל הגאון 'החפץ חיים', רבי ישראל מאיר הכהן מראדין זצ"ל, בכדי לבקש את ברכתו. אמר לו הרב: אם ברכה אתה מבקש, שמור על השבת כהלכתה. כפי שנאמר 'לקראת שבת לכו ונלכה, כי היא מקור הברכה', וכך תזכה לפרנסה טובה! אותו אדם שמע לעצתו של החפץ חיים והחל לשמור שבת, והנה נעשה לו נס גדול וב"ה מצבו השתפר עד שחזר להיות עשיר כבתחילה!

"ומסופר במסכת תענית על רבי יהודה הנשיא שגזר תענית על הציבור מפני שלא ירדו גשמים. והנה למרות שהתענו והתפללו בכל זאת לא ירדו גשמים. באותה שעה ניגש האמורא אילפא לפני התיבה והחל להתפלל, והנה כשאמר: 'משיב הרוח' - מיד נשבה רוח חזקה, וכשאמר 'מוריד הגשם' - החלו לרדת גשמי ברכה!

"לאחר התפילה קרא רבי לאילפא ושאלו: במה אתה עוסק? והשיב לו: אני גר ביישוב שכל אנשיו עניים מרודים, ואין להם כסף לקנות יין לקידוש ולהבדלה, ולכן אני רגיל לטרוח ולהביא יין לקדוש ולהבדלה, ומוציא את האנשים ידי חובה. ובזכות מצווה יקרה זו של קידוש של שבת קודש זכיתי והקב"ה שמע את תפילתי! על כך אנו שרים בכל שבת: 'לקראת שבת לכו ונלכה כי היא מקור הברכה'".

תגיות:קובי פרץסלבס בהתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה