חם ברשת

כיצד הצליח המשטר באיראן לפרסם מודעה פיקטיבית בערוץ ישראלי?

עמוד הטלגרם של אושיית הרשת דניאל עמרם פרסם מודעות של המשטר באיראן, עבור 378 אלף משתמשים פעילים - אך הדבר נעשה ללא ידיעתו. עמרם בתגובה: "נפיק לקחים ונלמד להבא"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עמוד הטלגרם האיראני, "דמעות המלחמה", המופעל על ידי המשטר באיראן, רכש קידום ממומן בבלוג הפופולרי של דניאל עמרם בטלגרם. הבלוג נקרא "דניאל עמרם ללא צנזורה" ויש בו לא פחות מ-378 אלף משתמשים פעילים – מה שהעלה תהיות: כיצד האיראנים החלו לפרסם בו?

בימים האחרונים פורסמה מודעה בעמוד בה נכתב: "עזרו לנו להציל את ישראל. מלחמה רק תביא לנו הרס. המלחמה היקרה ביותר בהיסטוריה של המדינה והתוצאה - אפס". לכאורה, נראה כי ישראלי מנסה למחות נגד הממשלה, אבל לא כך הם פני הדברים – האיראנים שותלים מודעות כדי לייצר תודעה נגד הממשלה במטרה לסיים את המלחמה.

בעמוד הטלגרם של עמרם, מתברר, יש אפשרויות פרסום. על מודעה בודדת משלמים 800 שקל, 3 מודעות עולות 2,000 שקל ו-10 מודעות פרסום עולות 6,000 שקל. האיראנים רכשו את הפרסומות ללא ידיעתו של עמרם.

בתגובה ל"ישראל היום" אמר אושיית הרשת: "אכן יש לנו חברת פרסום שמנהלת את הפרסומים בערוץ הטלגרם 'דניאל עמרם ללא צנזורה'. מסתבר שהם לקחו פרסומת על ערוץ מסוים בין עשרות הפרסומות בטלגרם, עברו על הערוץ, ראו שם פרסומים על נרצחים והודעות על חטופים. עברתי על הערוץ עכשיו זה אולי זה בצורה מוקצנת מידיי ואם אני הייתי עובר על זה אולי הייתי חושד, אבל אין שום דבר חמור, הם מחכים ל'הותר לפרסום', בזמן שיש ערוצים ישראלים שמדווחים פרטי אירועים בעזה שאסורים בפרסום. בכל מקרה החברה אישרה את הפרסום ושלחו לו קבלה (אגב, לא היה לי מושג שזה כזה זול. אני גם מתחיל לפרסם אצלנו) זה היה פרסום אחד מתוך חבילה של מספר פרסומים ועצרנו כמובן את הפרסום איתו.

"בכל מקרה, אני דניאל עמרם לוקח אחריות מלאה על המקרה. זה שזה קרה על ידי חברת פרסום חיצונית לא מסיר את האחריות שלי, זה שבראש, וזה שמינה אותם. ביצעתי שיחת בירור עם הבחור שניהל את המשא ומתן לוודא שדברים חמורים כאלו לא יקרו שוב. נפיק לקחים ונלמד להבא".

תגיות:איראןדניאל עמרם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה