חדשות בריאות

האם יש קשר בין השמנה לסרטן? מחקר חדש חושף את הנתונים

לא לחינם העולם עובר לתזונה בריאה. לפי מחקר שהתפרסם, "סוגי סרטן מבוססים הקשורים להשמנה מהווים 25% מכלל מקרי הסרטן. והשיעור עלה ל-40% כאשר נוספו סוגי סרטן פוטנציאליים אחרים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשנים האחרונות העולם עובר לתזונה בריאה. רבים שומרים על תפריט מאוזן ומנסים להרחיק, ככל האפשר, מאכלים מעובדים עם כאלה המכילים שומן רווי ברמה גבוהה מהגוף. מחקר חדש מלמד שכמעט מחצית ממקרי הסרטן קשורים להשמנה. הדבר הזה הופך את השמירה על המשקל לדבר חשוב עבור כולנו.

המחקר שפורסם יצא מאוניברסיטת לונד השבדית. 4.1 מיליון אנשים השתתפו בו במשך 40 שנה, והתוצאות שלו מפתיעות אפילו את אלה שחשבו שהשמנה היא דבר מסוכן. לפי הדו"ח, ב-40% מהמקרים, נמצא קשר בין משקל עודף להתפתחות סרטן. החוקרים באוניברסיטה מצאו 32 סוגי סרטן שיש להם קשר להשמנה. אגב, גם מחקר אחר תמך בכך ומצא כי ישנם 13 סוגי סרטן הקשורים להשמנה.

לפי החוקרים, לממצאי המחקר השלכות חשובות על בריאות הציבור. "סוגי סרטן מבוססים הקשורים להשמנה מהווים 25% מכלל מקרי הסרטן. והשיעור עלה ל-40% כאשר נוספו סוגי סרטן פוטנציאליים אחרים הקשורים להשמנה", טענו. עוד נטען, כי חלק ניכר ממקרי הסרטן אפשר למנוע אם רק תשמרו על משקל תקין.

איך זה בא לידי ביטוי בבדיקת BMI (זו המחשבת גובה לעומת משקל)? עלייה של כ-6 קילוגרמים לאדם בעל משקל תקין הגדילה את הסיכוי לחלות בסרטן בעד 24% (לנשים - סיכוי מופחת בחצי).

פרופסור ג'ייסון הלפורד, נשיא האגודה האירופית לחקר השמנת יתר, סיפר כי "מחקר מגלה את הקשר בין סרטן להשמנת יתר. השמנה עלולה להיות גורם סיכון להרבה יותר סוגי סרטן ממה שהיו לנו עדויות לגביו בעבר".

תגיות:השמנהסרטןתזונה בריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה