מעניין

איך הגיעה חולצת בית ספר ישראלי ליוטיוברית העזתית?

אירוע מביך במיוחד ברשתות החברתיות: ילדה בת 10 שהפכה לכוכבת טיקטוק ניסתה לבצע גיוס המונים, אך חולצה אחת שלבשה הוכיחה שהעזתים עדיין מחזיקים בציוד ישראלי שכנראה נבזז בטבח

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הילדה רינאד הפכה בשבועות האחרונים לכוכבת רשת בעזה. מדובר בילדה בת 10 שהפכה תוך מספר שבועות לכוכבת טיקטוק ואינסטגרם, כשהיא מתעדת את חיי היומיום שלה ומעלה מתכונים, כשבמקביל היא מתארת את הפצצות צה"ל. השבוע העלתה הילדה סרטון לעוגת תפוזים שהכינה, אך פרט אחד נחשף מבלי שאחותה הגדולה, שמנהלת את חשבונה, כנראה שמה לב.

נורהאן פתחה עבור רינאד קמפיין מימון המונים, על מנת לגייס כסף עבור המשפחה כדי שתברח מעזה. בעוד שחלק מתושבי עזה מכחישים את הטבח הנורא וטוענים שמדובר בחלק מהמלחמה, כשהם משמיעים טענות נגד ישראל, מתברר כי הם מצליחים להביך את עצמם שוב ושוב. 

אחד מהסרטונים הוויראלים הוא סרטון של ניסיון גיוס הכספים, שבו מופיעה רינאד כשהיא לובשת חולצת בית ספר יסודי ירוקה שעליה מתנוסס לוגו של בית ספר יסודי ישראלי - בית ספר בן גוריון בראשון לציון. לא ברור איך החולצה הגיעה אליה, אבל ההערכות הן שהיא נלקחה מאחד הבתים במהלך הטבח.

לדבריה, יציאה מעזה עולה כ-5,000 דולר, כך שהיא מנסה לגייס 40 אלף דולר. היא צברה 117 אלף עוקבים באינסטגרם, ובטיקטוק עוד 45 אלף עוקבים. הישראלים לא נותרו אדישים למחזה. "אני בהלם מהחולצה", "החולצה הגיע מהסיוע ההומניטרי?", כתבו גולשים בתגובה לסרטון המפתיע. כמובן, ספק רב אם הילדה יודעת שמדובר בכיתוב ישראלי - אך הדבר מוכיח כי העזתים עדיין שומרים אצלם מוצרים שנבזזו מישראלים.

כמה ימים אחר כך כתבה נורהאן: "רינאד, אחותי הקטנה, סובלת מהפרעות פסיכולוגיות קשות לאחר שבתחילת המלחמה הייתה עדה לאירוע שבו מספר ילדים התפזרו לרסיסים עקב הפצצת הבית שמול הבית שלנו. אני מנסה לשמור על מצבה הנפשי על ידי יצירת תוכן ופרסומו באינסטגרם כדי שהיא לא תתעסק בחדשות. אבל שמירה על מצבה הנפשי אינה מספיקה, אני רוצה לשמור על חייה גם כן". לנושא החולצה לא הייתה, כמובן, התייחסות.

תגיות:יוטיובעזהחולצה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה