בריאות ותזונה

אילו מאכלים אסור לכם בשום פנים ואופן לאכול לפני השינה?

השעה מאוחרת ואתם חושקים במשהו מתוק? לא תמיד כדאי לכם לאכול את הדבר הראשון שאתם מוצאים במקרר. כל הפרטים בכתבה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

השעה 12 בלילה, אתם עומדים ללכת לישון, אבל אז פותחים את המקרר ובוחנים אותו מקרוב – מה הדבר הראשון שתכניסו לפה, והאם הוא בריא? התשובה היא בדרך כלל שלילית - כנראה שנאכל משהו מאוד לא בריא לפני שאנחנו הולכים לישון. כך יוצא שרבים מאיתנו מכניסים אוכל פחות בריא לגוף גם בשעות הקטנות של הלילה.

אכילה לפני השינה אינה מומלצת, באופן כללי, אבל יש כאלה שגם עלולים לשבש את איכות השינה שלכם.

בשר אדום: סטייק והמבורגר, למשל, גורמים לתחושת עייפות. הם קשים מאוד לעיכול ואם תקומו בבוקר עם תחושה של כאב בבטן – זה לא נתון חריג. עליית טמפרטורת הגוף שנגרמת כתוצאה מאכילה שלהם מקשה עליכם להיכנס למצב של שינה רגועה.

שוקולד מריר: עד כמה שזה נשמע מוזר, שוקולד מריר, שנחשב לחטיף בריא, מכיל קפאין והוא עלול לגרום לכם להישאר ערים שעות. תכולת הסוכר מעלה גם את רמת הסוכר בדם וזה עלול לעורר בעיות שינה.

הימנעו מאוכל חריף: מזונות חריפים מכילים חומר שנקרא קפסאיצין. הוא מעלה את טמפרטורת הגוף ומקשה על שינה איכותית. הוא גורם לצרבת, הפרעות עיכול וגלי חום.

ומה בכל זאת מומלץ לאכול? אגוזי מלך ואגוזים אחרים בעיקר שמכילים חומרים שמעודדים שינה. גם משקאות חלב טובים לגוף. הם מכילים חלבון, התורם לתחושת שובע, ומסייע בשחרור של סרוטונין, שמעודד שינה. כמו כן, תוכלו לשתות תה נטול קפאין. הקפאין משבש את השינה שלכם ולא מומלץ לצרוך אותו לפני שאתם נכנסים למיטה.

תגיות:מאכליםבריאותלפני השינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה