חדשות בארץ

היועץ האמריקני לביטחון לאומי נחת בישראל: יציג לממשלה רשימת דרישות

ג'ייק סאליבן, יועצו הבכיר של הנשיא ג'ו ביידן, ייפגש היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובהמשך עם ראש המל"ל צחי הנגבי ועם השר רון דרמר. האמריקנים שוב ידרשו הבהרות לגבי רפיח ו"היום שאחרי"

ג'ייק סאליבן, ארכיון (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)ג'ייק סאליבן, ארכיון (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, הגיע היום (ראשון) לסדרת פגישות בישראל. הוא ייפגש תחילה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולאחר מכן יקיים שיחות עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, עם ראש המל"ל צחי הנגבי ועם השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר. מחר יפגוש את שר הביטחון יואב גלנט ואת השר בני גנץ. סאליבן מוגדר כיועץ הבכיר ביותר של הנשיא ג'ו ביידן, ולמתנגד העיקרי של המבצע הצבאי ברפיח.

ב-ynet דווח כי סאליבן הגיע היישר מסעודיה והוא יעדכן את נתניהו לגבי השיחות אותם ניהל עם הממשלה סעודי. האמריקנים מבקשים לקדם את היחסים בינם לבין הסעודים וגם בין הממלכה לישראל. הסעודים, על פי התקשורת האמריקנית, מוכנים למהלך אך הציבו שורה של דרישות, בהן סיום המלחמה בעזה ושיקום הרצועה, במעורבות של הרשות הפלסטינית.

על פי הדיווח, סאליבן ידרוש שישראל לא תעכב את העברת כספי המיסים לרשות הפלסטינית, ותציג תכוניות ל"יום שאחרי" הלחימה בעזה. בסוגיית רפיח, יתכן שיחזור על קריאתו לסיים את המבצע במהירות. 

תגיות:ג'ייק סאליבןיחסי ישראל ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה