סיפורים אישיים

מפתיע: חייהם של בני זוג ניצלו בזכות 2 מילים בלבד

אחד השכנים יצא מביתו והביט בפליאה במחזה הבלתי שכיח – צעיר חרדי, בלבוש חסידי מלא, הולם במלוא העצמה על דלת ביתו של קשיש

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב אהרן טויסיג בסיפור נפלא על כוחה של אמירת "שבת שלום".

דוד הוא צעיר שומר מצוות המתגורר בבני ברק, שנסע לשבות בבית הוריו שבחיפה. בבוקר השבת, בדרכו מבית הכנסת לבית הוריו, הבחין דוד ביהודי זקן, נטול כיפה, היושב בגפו על ספסל ברחובה של עיר. במשך מספר רגעים התלבט האם לגשת לקשיש ולאחל לו 'שבת שלום'.

'הרי אני בלבוש חסידי מלא, שטריימל, קפטן וגרביים לבנות, והוא נראה כמי שאינו שומר מצוות', הרהר דוד בליבו, 'מי יודע אם כשאגש לומר לו 'שבת שלום', הדבר ימצא חן בעיניו. אך בכל זאת, הרי נצטווינו להקדים שלום לכל אדם, ואפילו לנכרי שבשוק, על אחת כמה וכמה ליהודי'…

דוד הגיע להחלטה מהירה, ניגש אל היהודי המבוגר, וברכו בברכת 'שבת שלום' במאור פנים.

'שבת שלום!' הגיב הזקן המופתע, ולאחר מספר רגעים הוסיף ואמר: 'אם טרחת לאחל לי שבת שלום, כנראה אתה בן אדם עדין ומתחשב. אולי תוכל לעשות לי טובה, איני חש בטוב, אני גר ברחוב הסמוך, אודה לך אם תעלה לביתי ותזעיק את אשתי שתבוא הנה לטפל בי!'

דוד בירר את הכתובת המדויקת, ומיהר אל ביתו של הזקן. הוא דפק בבהילות על הדלת, אולם אין קול ואין עונה, איש לא ניגש אל הפתח.

דוד, החרד לגורלו של הישיש המוטל על ספסל הרחוב באין אונים, החל להקיש בחוזקה, אך כל תגובה לא באה… תוך כדי כך, אחד השכנים יצא מביתו והביט בפליאה במחזה הבלתי שכיח – צעיר חרדי, בלבוש חסידי מלא, הולם במלוא העצמה על דלת ביתו של קשיש שאינו שומר מצוות...

השכן עצר מלכת, ושאל את דוד מה הוא מחפש במקום, ומדוע הוא חובט בדלת. בתגובה סיפר לו דוד, כי בעל הבית יושב על ספסל ברחוב הסמוך, כשאינו חש בטוב, ומצפה לעזרת רעייתו. השכן שמע את דברי דוד והחל לנקוש גם הוא בעוצמה על הדלת. כשראה כי איש לא ניגש לפתוח, שב השכן לביתו, הביא את מפתח דירת הזקן, שהיה מונח בדרך קבע בביתו, ופתח לרווחה את הדלת הנעולה.

השניים מיהרו להיכנס פנימה, ולתדהמתם הרבה ראו את בעלת הבית שרועה על יד הדלת, מתעוותת בהתקף קוצר נשימה כבד. כרוח סערה רצו אל הטלפון והזעיקו את שירותי החירום, אשר טיפלו הן בזקנה המעולפת, והן בבעלה המיוסר, שהמתין בחוסר ישע ברחוב הסמוך.

כך, בעקבות זאת שלא נמנע מלאחל 'שבת שלום' ליהודי בלתי מוכר, זכה דוד להציל שתי נפשות, ולקדש שם שמיים לעיני השכן, שהתפעל עד מאוד להיווכח כי צעיר חסידי, שאין לו כל קשר לבעל הבית הקשיש, נשלח על ידו לעלות לביתו ולהזעיק עזרה.

והכל בזכותן של שתי מילים – 'שבת שלום'!

תגיות:סיפורים אישייםשבת שלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה