חדשות בארץ

חודש לפני הטבח, בצה"ל העריכו: לא נצליח להדוף חדירה של חיזבאללה לישראל

עוד לפני המתקפה בשמחת תורה, בצה"ל העריכו כי במידה וחיזבאללה יפתח במתקפה וינסה להשתלט על יישובים ובסיסים סמוך לגבול – הוא יצליח ללא התנגדות משמעותית

(צילום: אייל מרגולין / פלאש 90)(צילום: אייל מרגולין / פלאש 90)
אא

בצה"ל העריכו לפני המלחמה כי במידה וחיזבאללה יפתח במתקפה, הוא יוכל להשתלט על יישובים ובסיסים סמוך לגבול בלי התנגדות משמעותית – כך פורסם הבוקר (שני) בכאן רשת ב'.

ב-7 בספטמבר 2023, חודש לפני שמחת תורה, התקיים יום עיון בפיקוד צפון, שעסק בהכנה לקראת המלחמה הבאה, ושם התבררה הערכת המודיעין לגבי יכולות חיזבאללה.

על פי הדיווח, מפקד חטיבת 300 העריך ביום העיון כי אם חיזבאללה יפתח במתקפה, הוא יצליח לפרוץ את כל קווי ההגנה וישתלט על בסיסים ויישובים. לדבריו, לכוחות בגזרה לא תהיה היכולת לעצור את המתקפה.

הנחת העבודה בצה"ל הייתה כי אם חיזבאללה יפתח במתקפת פתע, כוחות צה"ל בגבול הצפון לא יוכלו להדוף את המתקפה. כוח ייעודי יידרש להגיע ולהציל את הכוחות עד שיגיעו כוחות צבא עצומים.

בעוד שבגבול הדרום אף אחד לא האמין שקווי ההגנה ייפרצו, בגבול הצפון זו הייתה הנחת העבודה של צה"ל בלי שהתושבים מודעים לעומק הסכנה. עם זאת, בשמחת תורה, ועל רקע המחדל החמור בגבול הדרום, תוגברו הכוחות בצפון בצורה משמעותית והשתנתה תפיסת ההגנה בהתאם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל מגן על הגבול הצפוני, תוך מוכנות לתרחישים השונים מול האויב. לא נתייחס לנוהל הקרב שנועד להגביר מוכנות והיערכות ללחימה".

תגיות:חיזבאללהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה