חדשות בארץ

ההילולה במירון בוטלה? אלה המקומות שבהם ייערכו אירועי הדלקת המדורה

אחרי שמאות אלפי ישראלים רצו לעלות לקברו של רבי שמעון בר יוחאי במירון, האירוע בוטל ובהדלקות ישתתפו 30 איש בלבד, ובהם שלושה רבנים: האדמו"ר מבאיאן, הרב שלמה עמאר והרב שמואל אליהו. היכן יתקיימו בכל זאת חלק מהאירועים?

(צילום: דוד כהן / פלאש 90)(צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

בכל ל"ג בעומר נוהגים מאות אלפי ישראלים לעלות לקברו של רבי שמעון בר יוחאי במירון כדי להשתתף בהילולה לכבודו. בעקבות המלחמה הוחלט כי הר מירון יהפוך לשטח צבאי סגור מחשש לירי טילים וכטבמ"ים, ולכן האירוע לא ייערך כמדי שנה.

השנה, בניגוד לשנים אחרות, יוכלו לשהות על ההר 30 איש, לא כולל כוחות הביטחון. לפי ישראל היום, במשרד ירושלים ומסורת ישראל רוב ההדלקות בארץ הן תחת אחריות המשרד לשירותי דת, אך הסבירו כי בהר מירון עצמו יהיו שלוש הדלקות מצומצמות מאוד ובהן 30 איש.

שלוש ההדלקות יהיו של האדמו"ר מבאיאן, הרב שלמה עמאר, והרב שמואל אליהו. המטרה היא לשמר נציגות ציבורית בהר למרות המצב.

משרד הדתות פרסם קול קורא מיוחד למועצות הדתיות, לארגון הדלקות ציבוריות בערים אחרות. עוד מתברר, כי תיערך הילולה נוספת במתחם שמעון הצדיק בירושלים בליווי תזמורת כשאלפים מתושבי העיר יגיעו. כמו כן, ההדלקה שנערכת מדי שנה במירון על ידי הרב אלימלך בידרמן, תעבור לבית שמש. "מדובר באירוע שמושך אליו כל שנה בין 50-60 אלף איש ולכן העברת האירוע לבית שמש גורעת כמות משמעותית של חוגגים שעולים בשנה רגילה להר", אמרו במשרד.

עוד לפי ההודעה, חסידות תולדות אהרון העבירה את אירוע ההדלה לירושלים, במתחם החסידות במאה שערים. המשרד לשירותי דת מסר כי "תולדות אהרון לא מקיימת קשר עם משרדי המדינה, ולכן גם לא נוכל לסייע לה במימון האירוע".

כזכור, בשבוע שעבר קראו הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, לא להגיע בל"ג בעומר להר מירון. בין היתר כתבו כי "בימים אלו מתנהלת מערכה קשה בצפון הארץ ובדרומה, שלצערנו גובה מחירים כבדים מאוד, ואנו ממשיכים להעתיר בתפילה ותחינה לשמירה והגנה על כל יושבי עם ישראל. לאור המצב הביטחוני ומפני הסכנה הכרוכה בכך, הוחלט על ידי גורמי הביטחון שאין לקיים השנה את ההילולה במירון.

"אנו קוראים בזאת לאחינו בית ישראל בכל מקום שהם, חמירא סכנתא מאיסורא, יש לקיים ציווי התורה 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' וחובה גמורה לשמוע להנחיות כוחות הביטחון, ולא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר. כמו כן, בכל מקום בו יש חשש סכנה יש לשמוע להוראות כוחות הביטחון ולקיים הדלקה אך ורק במקום בטוח".

תגיות:הילולת הרשב"יהילולה במירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה