בריאות ותזונה

צריכה מופרזת של סיבים תזונתיים: אינה בריאה ואפילו מסוכנת

סיבים תזונתיים הם חלק חשוב מהתזונה היומית שלנו, אך מהן הסכנות הנובעות מצריכה מופרזת שלהם?

אא

סיבים תזונתיים הם חלק חשוב מהתזונה היומית שלנו, משום שהם תורמים לבריאות מערכת העיכול, מפחיתים רמות כולסטרול וסוכר בדם, שומרים על משקל תקין באמצעות תחושת שובע, ועוזרים בהפחתת הסיכון למחלות לב וסוגי סרטן שונים. עם זאת, כמו כל דבר אחר, גם סיבים תזונתיים צריך לצרוך במידה. צריכה מופרזת של סיבים תזונתיים יכולה להוביל לשורה של בעיות בריאותיות.

בעיות במערכת העיכול

צריכה מופרזת של סיבים תזונתיים עלולה לגרום לתופעות לוואי במערכת העיכול, כגון:

1. גזים ונפיחות- צריכה מוגברת של סיבים עלולה לגרום לתחושת נפיחות וכאבים.

2. עצירות או שלשול- למרות שסיבים תזונתיים יכולים לסייע במניעת עצירות, צריכה מופרזת עלולה לגרום לעצירות. לחלופין, אם לא שותים מספיק מים לצד צריכת סיבים מוגברת, אפשר לסבול משלשולים.

3. תחושת מלאות יתר- צריכה מוגזמת של סיבים יכולה לגרום לתחושת שובע יתר, מה שעלול להוביל לירידה בלתי רצויה במשקל או תזונה לא מספקת.

כמו כן, צריכה מופרזת של סיבים עלולה להכביד על המעי הדק והקיבה, לגרום לקושי בעיכול ולהוביל לכאבים בבטן העליונה. חלק מהאנשים עשויים לסבול מרפלוקס או מתסמונת המעי הרגיש (IBS) כתוצאה מצריכה גבוהה של סיבים.

פגיעה בספיגת מינרלים

סיבים תזונתיים עלולים לפגוע בספיגת מינרלים חיוניים לגוף, כגון: ברזל, סידן ומגנזיום, מה שעלול להוביל למחסור במינרלים האלה  בטווח הארוך.

ירידה ברמת האנרגיה

סיבים תזונתיים מוסיפים נפח למזון אך אינם מכילים קלוריות רבות. אנשים הצורכים כמויות גדולות של סיבים עלולים למצוא את עצמם עם צריכת קלוריות לא מספקת, מה שעלול לגרום לירידה ברמת האנרגיה ולתשישות.

אינטראקציות עם תרופות

תזונה עשירה בסיבים תזונתיים עלולה להפריע לספיגה של חלק מהתרופות ובכך להפחית את יעילותן.

 

על מנת להימנע מצריכה מופרזת של סיבים תזונתיים, שתו הרבה מים, הוסיפו סיבים תזונתיים לתפריט שלכם בצורה הדרגתית, התייעצו עם הרופא שלכם לגבי תרופות שאתם נוטלים (הסיבים יכולים להפריע לספיגתן), ואם אתם סובלים מבעיות במערכת העיכול - הפחיתו את צריכת הסיבים התזונתיים.

כמו כן, על מנת שתוכלו להנות מהיתרונות הבריאותיים של סיבים תזונתיים, כדאי להתייעץ עם תזונאי או רופא במקרה של בעיות בריאותיות הקשורות לצריכת סיבים.

 

תגיות:בריאות ונפשתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה