חדשות בארץ

אושרו התוכניות: צה"ל יתקדם על ציר פילדלפי; גלנט: "סוגרים לחמאס את הברזים"

שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי אישרו את התוכניות להמשך הלחימה בעזה. חטיבה נוספת נכנסה לרצועה. מאות מחבלים, בהם בכירים, חוסלו בשבוע האחרון

הרמטכ"ל ושר הביטחון, ארכיון (צילום: משרד הביטחון)הרמטכ"ל ושר הביטחון, ארכיון (צילום: משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי אישרו את התוכניות המבצעיות להמשך הלחימה ברצועת עזה, עם דגש על מרחב רפיח. בחדשות 12 דווח היום (שני) כי צה"ל מתכנן התקדמות לאורך ציר פילדלפי, כדי לנתק את החמאס לחלוטין מהגישה לגבול מצרים.

בצבא סבורים כי לאורך הציר יש עשרות מנהרות שנועדו להברחת אמצעי לחימה ואספקה. עד כה התגלו בקטע הראשון של הציר, קרוב למעבר רפיח וסביבו, למעלה מ-70 מנהרות.

לאחר כניסתה של חטיבת הקומנדו, באמצע השבוע שעבר, פועלות כעת ברצועה לא פחות מתשע חטיבות של צה"ל. אישור התוכניות יוביל לכניסת כוחות נוספים. כוחות צה"ל ממשיכים בפעולה הרחבה במחנה ג'באליה ובזייתון, והמטרה היא לפגוע בתשתיות חמאס במקומות שהכוחות עוד לא הגיעו אליהם. עד כה חוסלו שם מאות מחבלים בידי צה"ל, ואותרו משגרים ורקטות שהיו מוכנות לשיגור לעבר שטח ישראל.

האמריקנים סיימו בשישי את התקנת המצוף הימי המוביל לחוף במרכז הרצועה, משם ייכנס סיוע המגיע באוניות מקפריסין. מצוף הנחיתה מאובטח על ידי כוחות צה"ל. חמאס איים היום לפגוע במצוף "אם יהיו בשטח כוחות זרים, לא רק ישראליים". בארה"ב רואים בכך איום על ישיר, למרות שחיילים אמריקניים לא נמצאים על החוף.

כזכור, הסיוע ההומניטרי שעובר דרך שטח ישראל, נכנס לעזה דרך מעברי כרם שלום וארז ולעיתים גם דרך המעבר החדש בזיקים. מעבר רפיח נחסם עם תחילת פעולת צה"ל באזור. במרחב המעבר ישראל הצליחה לייצר "אזור נקי", מתוך מטרה עתידית להכניס לשם גורמים אחרים שישלטו על הכנסת הסיוע.

אתמול אישרו בצה"ל כי בשבוע האחרון חוסלו למעלה מ-250 מחבלים ברחבי הרצועה, בנוסף בוצעו חיסולים ממוקדים של בכירים בזרועות המבצעיות של חמאס, במשטרת הארגון ומקרב אנשי החמאס העוסקים בהובלת ציוד וכספים לארגון הטרור. החיסולים בוצעו במרכז הרצועה וברפיח.

בין המחוסלים אתמול זאהר חולי, ששימש כבכיר במשטרת חמאס במחנות המרכז, וראמי חליל פאקי, בכיר במשטרת חמאס במרחב נוסיראת. פאקי פיקד על כוח מחבלים חמושים שהובילו מתווי טרור נגד כוחות צה"ל; יחד עימו חוסלו סגנו וארבעה מחבלי חמאס נוספים.

גלנט: "סוגרים לחמאס ברזים"

שר הביטחון יואב גלנט ביקר באחד מבסיסי יחידת 8200 בדרום. הוא ומפקד היחידה, תת-אלוף י', שוחחו עם אנשי היחידה על המאמצים המודיעיניים לסיכול מחבלי חמאס.

במהלך הסיור אמר גלנט: "הדבר הכי משמעותי זה לדעת להגן איפה שהאויב יתקוף, ולדעת לתקוף איפה שהאויב לא יודע להגן", אמר גלנט לאנשי היחידה, "אנחנו התחלנו לסגור את הברזים של חמאס בדרום הרצועה והפעולה הזאת תימשך. אנחנו בתהליך ואנחנו רואים את ההשפעה של העניין, ואנחנו נחושים לבצע את המשימה שלנו".

תגיות:יואב גלנטמלחמת חרבות ברזלציר פילדלפי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה