חדשות בעולם

300 יהודים ליוו לבית הספר נער שסובל מאנטישמיות

נער ישראלי בן 13, שסובל מהטרדות, קיבל סיוע ממאות ההורים לאחר שתלמידים מוסלמים לא הפסיקו להקניט אותו: "רוצים לעשות לו את מה שחמאס עשה לישראל"

אא

סערה בקנדה: בסוף השבוע הגיעו כ-300 יהודים למחאה בטורונטו שבקנדה, זאת בעקבות האנטישמיות בבתי הספר. במסגרת המחאה, מאות יהודים צעדו וליוו ילד יהודי שסבל בחודשים האחרונים מבריונות והטרדה מצד תלמידים מוסלמים. אחרי שהוריו הזהירו את ההנהלה ללא הועיל, ההורים העניקו לו תמיכה רחבה וליוו אותו עד פתח הכיתה, בצעד שאמור למחות גם נגד קברניטי מוסד החינוך שלא נוקפים אצבע.

המשפחה חששה מאוד לביטחונו של הילד, ולכן ביקשה את תמיכת הקהילה היהודית. בית הספר הציבורי "פייווד" מפוקח על ידי המועצה המחוזית בטורונטו. האם, עדי כהן, סיפרה לאתר ynet שבנה, איתן, כיום בן 13, הוקף בשלושה ילדים בחצר בית הספר, ש"דחפו אותו, ואמרו שהם רוצים 'לעשות לו את מה שחמאס עשה לישראל'". כהן סיפרה כי המנהלת אמנם קטעה את הקטטה, אך אמרה לנער הישראלי כי לא שמעה מה התלמידים המוסלמים אמרו ("אנחנו צריכים להרוג את כולכם ואתם צריכים להשתחוות בפנינו", כך לטענת האם).

עדי הגישה למחרת תלונה במשטרה, נפגשה עם המנהלת וסגן המנהל והתלוננה. "בבית הספר אמרו שהם חקרו את האירוע והם רצו שנדע ש'התקבלו הערות משני הצדדים'. בסופו של דבר הם לקחו את הצד של התוקפים בנושא הזה", הוסיפה. למרות שהמועצה המקומית קיבלה את גרסת הנער, האנטישמיות לא פחתה. "הם גם השתמשו במילים ספציפיות, שניתן לזהות אותן כאנטישמיות", הסבירה.

מנהלת בית הספר, קטיה רובלס, כתבה במכתב להורים: "ביום חמישי דווח לנו כי קבוצה קטנה של תלמידים יידו אבנים, בין היתר, זה על זה, בזמנים שונים במהלך היום. לא דווח לנו על פציעות פיזיות כלשהן כתוצאה מתקריות אלה. אנו עובדים ישירות עם התלמידים שנפגעו ובני משפחותיהם כדי לספק תמיכה ולוקחים את ההאשמות הללו ברצינות רבה וחוקרים אותן במלואן, כדי להבין טוב יותר מה קרה ולהבטיח שכל המידע הרלוונטי נאסף. חקירה זו תביא בחשבון גם אירועים קודמים בבית הספר.

"בטיחות התלמידים היא בראש סדר העדיפויות שלנו. לכל התלמידים מגיע להרגיש בטוחים ורצויים בבית הספר. כפי ששיתפנו באמצעות עלונים רגילים, במהלך השנה, בית הספר ללימודים מבוססי אמנויות בפייווד סיפק מגוון הזדמנויות למידה לתלמידים, לצוות ולקהילה בנושאים כמו מאבק בשנאה ובגזענות, כולל אנטישמיות ואנטי בריונות".

תושבים יהודים סיפרו לאתר כי ההתנכלות לנער הישראלי נמשכת, כשחלק מהמורים בבית הספר תומכים בכך כאשר בשיעור אומנות הם מצווים על הילדים לצייר את "זוועות פלסטין". בקהילה היהודית הוסיפו: "לאחר שהמוסלמים השליכו אבנים על הילדים בדרכם לבית הספר, יהודי השכונה החליטו ללוות את הילדים כדי לשמור על ביטחונם. יש גבול וחייבים להתעורר". 

תגיות:יהודיםבית הספראנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה