נטורופתיה ורפואה טבעית

למה ואיך כדאי לצרוך סיבים תזונתיים?

חשוב מאוד להבין שבריאות הגוף כולו קשורה להוצאת הפסולת, וכשזו לא מתקיימת באופן תקין, מערכת החיסון נפגעת, יש קושי לכבד לעשות את עבודתו ואפילו למוח קשה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקרים מראים שסיבים חשובים לבריאות טובה: פחות סוכרת ולחץ דם, עיכול וספיגה טובים וגם מניעה של מחלות ממאירות ל"ע.

סיבים תזונתיים נמצאים רק במזון מהצומח – ירקות, פירות, דגנים – במיוחד דגנים מלאים, קטניות, אגוזים וזרעים. קטניות ודגנים מלאים מכילים הרבה סיבים, עם פחמימות מורכבות, שהן סוג הפחמימות הבריא יותר לעיכול.

ישנם שני סוגים של סיבים:

סיבים מסיסים – עוברים התססה בעזרת חיידקי המעי, והופכים לג'לי. כך יש להם יכולת להאט את עיכול המזון. הסוכר נספג לאט, מה שמאזן את רמות הסוכר בדם. גם רמות הכולסטרול יורדות.

הסיבים המסיסים משמשים גם כסיבים פרה-ביוטיים, המזון של החיידקים הטובים. הם תורמים לבריאות מערכת העיכול ולחיזוק מערכת החיסון, מונעים עצירות ומשפרים ספיגה של ויטמינים ומינרלים.

סיבים בלתי מסיסים – מעודדים תנועתיות במערכת העיכול.

היתרון הבולט בצריכת סיבים מספקת – שמירה על משקל תקין. הסיבים מגדילים את נפח המזון בקיבה, וכך תורמים לתחושת שובע לאורך זמן. קצב ריקון הקיבה מואט, וכך אוכלים פחות. מאחר שהם לא מתעכלים במערכת העיכול, אין להם ערך קלורי, והם מקנים חושת שובע.

הסיבים משפרים את היציאות ומונעים עצירות – חשוב מאוד להבין שבריאות הגוף כולו קשורה להוצאת הפסולת, וכשזו לא מתקיימת באופן תקין, מערכת החיסון נפגעת, יש קושי לכבד לעשות את עבודתו ואפילו למוח קשה.

יש הרבה מאוד סוגים של סיבים תזונתיים שנמכרים כתוספי תזונה. הם מבודדים, ועברו תהליכים. אי אפשר להשוות אותם למזונות השלמים שמכילים סוגים שונים של סיבים, בצורה שלמה שמותאמת ליכולת העיכולית של הגוף.

בנוסף, המזונות השלמים מכילים חומרים נוספים, כמו ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, שיחד מאפשרים ספיגה יעילה יותר.

קל יותר למערכת לעכל שיבולת שועל שלמה עם כל המרכיבים שבה, מאשר סובין שיבולת שועל, שהוא רק הסיב המבודד בכמות גדולה ולא מותאמת. זה אפילו גורם להוצאה של מינרלים מהגוף, וחבל.

שלבו בארוחות עוד ירקות, עוד פירות, דגנים מלאים וקטניות, לבריאות טובה יותר.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותסיבים תזונתיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה