חדשות בארץ

גנץ: "קבלת עמדת התובע בהאג תהיה פשע היסטורי שלא ימחה"

השר בני גנץ, כמו יתר שרי הממשלה, תקפו את בקשת התובע הכללי של בית הדין הפלילי בהאג, לאחר הודעתו על הכוונה לבקש צווי מעצר נגד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. נשיא ארה"ב גינה את ההצעה

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: שאטרסטוק)בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: שאטרסטוק)
אא

בעקבות הדיווח היום (שני) של התובע הכללי בבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, קארים חאן, לפעול להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, הצמרת המדינית בישראל פרסמה שורה של תגובות התוקפות את הצעתו של חאן. גם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, יצא נגדה.

ביידן מתח ביקורת על החלטת התובע וכינה אותה "מקוממת". ביידן מסר: "תנו לי להיות ברור: אין שום שוויון - אין - בין ישראל לחמאס. תמיד נעמוד לצד ישראל ונגד האיומים על ביטחונה״. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר על ההחלטה כי "היא עלולה לסכן את המאמצים המתמשכים להגיע להסכם הפסקת אש שיביא לשחרור החטופים ויגדיל את הסיוע ההומניטרי, שהם היעדים שאליהם ארה"ב ממשיכה לשאוף ללא הפוגה״.

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, הגיב על הידיעה: "מדינת ישראל יצאה למלחמה הצודקת ביותר, לאחר טבח שביצע ארגון טרור באזרחיה. מדינת ישראל נלחמת באופן המוסרי ביותר בהיסטוריה, תוך הקפדה על החוק הבינלאומי ולמדינת ישראל מערכת משפט עצמאית וחזקה. הצבת מנהיגי מדינה שיצאה לקרב הגנה על אזרחיה, באותה השורה עם טרוריסטים צמאי דם, היא עיוורון מוסרי ופגיעה בחובתה ויכולתה להגן על אזרחיה. קבלת עמדת התובע תהיה פשע היסטורי שלא  ימחה".

ראש הממשלה נתניהו החל בסדרה של התייעצויות ועתיד לפרסם הודעה בהמשך היום. לפני שבועיים, כשנודע כי בכוונת חאן לפעול להוצאת צווי מעצר, אמר נתניהו: "יש פה מערך עולמי של אנטישמיות. כשאנחנו מותקפים כולם בעדנו כביכול, וכשאנחנו יוצאים להגן על עצמנו כולם נגדנו. בית הדין בהאג, שהוקם לאחר השואה כדי להבטיח שלעולם לא עוד, מונע מהמדינה היהודית להגן על עצמה כאשר מנסים להשמיד אותה ולבצע בפועל שואה נוספת. לא יהיה, אין לנו מדינה אחרת, לא ניתן שישמידו אותנו. לעולם לא יהיה עוד, אנחנו צריכים אישור בשביל להגן על עצמנו? כל חייל צריך אישור מבית הדין כדי לפעול? לעולם לא עוד, זה כעת, זה עכשיו. בית הדין בהאג בא כעת להילחם בנו".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין: "החלטת התובע בבית הדין הפלילי בהאג היא חרפה מוסרית מהגדולות בהיסטוריה האנושית. ההחלטה שתכליתה ניסיון למנוע ממדינת ישראל את זכות ההגנה העצמית, וההשוואה הנואלת בין מנהיגי ישראל לבין רבי המרצחים העומדים בראש החמאס, הן ביטוי מובהק לאנטישמיות מודרנית ולשנאת יהודים באשר הם. מדינת ישראל תמשיך להילחם את מלחמת המגן הצודקת מפני הטרור, באופן המוסרי ביותר ועל פי הדין הבינלאומי". 

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב היום על הודעת חאן: "הצהרת התובע הראשי בהאג, שמעמידה בשורה אחת את ראש הממשלה ושר הביטחון עם ראשי החמאס, מלמדת ששליחת נציגי ישראל לדיון בבית הדין האנטישמי הייתה טעות חמורה מלכתחילה. ראש הממשלה ושר הביטחון חייבים להתעלם מהתובע האנטישמי של בית הדין האנטישמי, ולהורות על הגברת המתקפה נגד חמאס, עד הכרעתו המוחלטת".

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, הוסיף: "כזה מופע של צביעות ושנאת יהודים כמו של בית הדין בהאג לא ראינו מאז הפרופגנדה הנאצית. גם הנאצים דיברו בשם ה'מוסר', גם אז לא היה שם כלום מלבד אנטישמיות טובה וישנה כמו שחווינו בכל הדורות. שונאי ישראל באים והולכים, נצח ישראל לא ישקר. צווי המעצר הללו יהיו המסמר האחרון בפירוקו של בית הדין הפוליטי והאנטישמי הזה. ידידי ישראל והמדינות הנאורות באמת לא יוכלו לאפשר את המשך קיומו ותפקודו. כך גם ביחס לרשות הפלסטינית, שעומדת מאחורי ההליכים בבית הדין. הגיע הזמן להביא להפלתה ולעצירת הנזקים שהיא גורמת למדינת ישראל בעולם".

יו"ר ש״ס אריה דרעי: "צווי המעצר השערורייתיים שמבקש התובע בהאג להוציא כנגד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט, והכללתם בשורה אחת עם גדולי מרצחי מחמאס, הם מופע בזוי של פשיטת רגל מוסרית, צביעות ואנטישמיות. מדינת ישראל מנהלת מלחמה קשה נגד טרוריסטים שפלים ועושה זאת בהקפדה יתרה על החוק הבינלאומי וסיוע הומניטרי כפי שאף צבא לא עשה לפניה. ״האישומים״ המופרכים והמנותקים מהמציאות הם חרפה לבית הדין בהאג והם לא ירפו את ישראל להמשיך במלחמה הצודקת להגן על חיי אזרחיה".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:תגובותבית הדין הבינלאומי בהאגצווי מעצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה