חדשות בארץ

הותר לפרסום: גופות החטופים התגלו במנהרה ממולכדת בג'באליה

המחבלים הניחו מטענים בכניסה למנהרה כדי שבמידה וזו תתגלה, חיילי צה"ל ייפגעו. צה"ל השיג שליטה על כמחצית מציר פילדלפי ומתקדם לתוך רפיח. יותר מ-200 מחבלים חוסלו בקרבות ברצועה

פעילות ברפיח (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברפיח (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל התיר היום (שני) לפרסום כי גופותיהם של ארבעת החטופים הישראליים, שחולצו בסוף השבוע האחרון מרצועת עזה, התגלו במנהרה ממולכדת בג'באליה. ערנות החיילים שנשלחו לבצע את הפעולה, בעקבות מידע מודיעיני על המצאות הגופות במנהרה, מנעה אסון כבד.

הכוחות המיוחדים נטרלו את המטענים, שהונחו מראש על ידי המחבלים כדי לפגוע בחיילים במידה והמנהרה תתגלה. בתום נטרול המטענים חולצו גופותיהם של רון בנימין, שני לוק, עמית בוסקילה ויצחק גלרנטר הי"ד.

מתקדמים אל תוך רפיח

כשבועיים לאחר תחילת המבצע במזרח רפיח ובמעבר למצרים מהצד העזתי, כוחות אוגדה 162 העמיקו ביממה האחרונה את הלחימה. חטיבת הקומנדו החלה לפעול בשכונת ברזיל בפאתי העיר, בנקודה המערבית ביותר שאליה הגיעו כוחות צה"ל. לפי ההערכות כ-950 אלף מתושבי האזור התפנו למתחמים הומניטריים ייעודיים, במערב חאן יונס ובדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. הפינוי יאפשר פעילות רחבה יותר ברפיח, כולל הצד המערבי שלה.

במרחב רפיח פועלות ארבע חטיבות: הקומנדו, גבעתי, 401 של חיל השריון וחטיבת המילואים 12 (הנגב), שפועלת בחלק הקרוב יותר לשטח ישראל. צה"ל השיג ביממה האחרונה שליטה על כמחצית מציר פילדלפי, בחלקו הדרום-מזרחי שגובל עם סיני. על פי צהל עשרות מנהרות אותרו במחרב וחוסלו כ-130 מחבלים.

במקביל לפעילות ברפיח, הפשיטות של צה"ל נמשכות גם בצפון הרצועה ובמרכזה, ולפעולה במחנה הפליטים בג'באליה הצטרפה ביממה האחרונה פשיטה חטיבתית על שכונת סאברה - מהגדולות בעיר עזה.

דובר צה"ל הוסיף כי "כוחות אוגדה 98 נלחמים בג'באליה באופן עצים, עם צוותי הקרב של חטיבות 7, 460 וצנחנים שמשתתפים בהתקפה האוגדתית". לדבריו, "עד כה, הכוחות חיסלו יותר מ-200 מחבלים והשמידו תשתיות טרור ותוואים תת-קרקעיים - מהקרקע ומהאוויר. הכוחות מאתרים מרחבי שיגור ומשמידים עשרות משגרים".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזהרפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה