חדשות בארץ

נתניהו: "הצו האבסורדי של התובע בהאג מכוון נגד מדינת ישראל כולה"

ראש הממשלה הגיב על ההחלטה של התובע הכללי בבית הדין הפלילי הבינלאומי להוציא נגדו צו מעצר. גם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן תקף: "שערורייה"

נתניהו וביידן, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)נתניהו וביידן, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

(צילום: דוברות ראש הממשלה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (שני) באופן רשמי על בקשתו של קארים חאן, התובע הכללי בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, להוציא נגדו צו מעצר.

"הצו האבסורדי והשקרי של התובע בהאג לא מכוון רק נגד ראש ממשלת ישראל ונגד שר הביטחון - הוא מכוון נגד מדינת ישראל כולה. הוא מכוון נגד חיילי צה"ל, שנלחמים בגבורה עילאית במרצחי החמאס השפלים, שתקפו אותנו באכזריות נוראה ב-7 באוקטובר" – אמר נתניהו.

בפנייה אישית לחאן הוסיף ראש הממשלה: "התובע בהאג, באיזו חוצפה אתה מעז להשוות בין מפלצות החמאס לחיילי צה"ל, הצבא המוסרי ביותר בעולם?! באיזו חוצפה אתה משווה בין החמאס שרצח, שרף, ביתר, ערף, וחטף את אחינו ואחיותינו, לבין חיילי צה"ל שנלחמים מלחמה צודקת שאין כמוה במוסריות שאין דומה לה".

נתניהו הוסיף: "כראש ממשלת ישראל, אני דוחה בשאט נפש את ההשוואה של התובע בהאג בין ישראל הדמוקרטית לבין רבי-המרצחים של החמאס. זהו עיוות מוחלט של המציאות. כך בדיוק נראית האנטישמיות החדשה, היא עברה מהקמפוסים במערב לבית המשפט בהאג. איזו בושה. אזרחי ישראל, אני מבטיח לכם דבר אחד - הניסיון לכבול את ידינו ייכשל".

לסיום אמר נתניהו כי "לפני 80 שנה, העם היהודי היה חסר מגן מול אויבינו - אבל לא עוד. אני חוזר על מה שאמרתי בערב יום השואה ב׳יד ושם׳ בירושלים: 'כראש ממשלת ישראל, אני מתחייב ששום לחץ ושום החלטה בשום פורום בינלאומי לא ימנעו מאיתנו להכות במי שמבקשים להשמיד אותנו'. נמוטט את שלטון הרשע של החמאס ונשיג את הניצחון המוחלט. מול השקרים בהאג אני אומר: נצח ישראל לא ישקר".

גם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, תקף הערב את התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי.  ביידן טען כי טען כי החלטתו לבקש צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט היא "שערורייה". לדבריו, "לא משנה מה התובע מנסה לרמוז, אין שום שוויון בין ישראל לחמאס. תמיד נעמוד לצד ישראל נגד איומים על ביטחונה".

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, הוסיף בשיחה עם כתבים בארה"ב: "ארה"ב דוחה מכל וכל את הודעת התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי על הבקשה למעצר בכירים ישראלים בצירוף צווים למחבלי חמאס. אנו דוחים את ההשוואה שערך התובע בין ישראל לחמאס, זה מביש. חמאס הוא ארגון טרור אכזרי שביצע את הטבח הקשה ביותר ביהודים מאז השואה, ועדיין מחזיק עשרות חפים מפשע, כולל אמריקנים".

"יתרה מכך", הוסיף בלינקן, "לארצות הברית היה ברור כבר הרבה לפני הסכסוך הנוכחי שאין לבית הדין סמכות שיפוט בעניין זה. בית הדין הוקם כבית משפט בעל סמכות שיפוט מוגבלת. מגבלות אלו נטועות בעקרונות של 'השלמה', אשר לא נראה כי יושמו כאן על רקע החיפזון של התובע לבקש צווי מעצר. במצבים אחרים, התובע עבד עם מדינות כדי לאפשר להן זמן לחקור. ישראל לא קיבלה את אותה הזדמנות למרות שהיא מנהלת חקירות נמשכות של ההאשמות נגד אנשיה".

"יש גם שאלות הליכיות מטרידות עמוקות", הוסיף בלינקן. "למרות שישראל אינה חברה בבית המשפט, היא הייתה מוכנה לשתף פעולה עם התובע. למעשה, התובע עצמו היה אמור לבקר בישראל כבר בשבוע הבא כדי לדון בחקירה ולשמוע מממשלת ישראל. צוות התביעה היה אמור לנחות היום בישראל כדי לתאם את הביקור. אבל, ישראל קיבלה הודעה שהצוות לא עלה על הטיסה בערך באותו זמן שבו הכריז התובע בטלוויזיה על האישומים. נסיבות אלו ואחרות מעמידות בספק את הלגיטימיות והאמינות של חקירה זו".

תגיות:בנימין נתניהובית הדין הבינלאומי בהאג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה