חדשות בעולם

ביידן ערך אירוע חגיגי ליהודים: "עומדים לצד ישראל, נחסל את סינוואר"

נשיא ארצות הברית ערך אירוע חגיגי לרגל חודש המורשת היהודית, והבהיר: "הטראומה של הטבח, היום הקטלני ביותר שעבר העם היהודי מאז השואה - עדיין טרייה. לא אנוח עד שהחטופים יחזרו"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חודש המורשת היהודית חל בימים אלה בארה"ב, ובהתאם לכך קיים הלילה (בין שני לשלישי) הנשיא ג'ו ביידן, אירוע חגיגי. מדובר בקבלת פנים בגן הוורדים שבבית הלבן, שאליו הגיעו דמויות בכירות מעולם העסקים ובכלל – כאשר כל המוזמנים הם יהודים.

באירוע נכחו הוריו של החטוף הירש גולדברג-פולין, רייצ'ל וג'ון. הנשיא נפגש איתם באופן אישי לאחר שנאם בפני הנוכחים. הוא החל את דבריו בדברי חיזוק לישראל, סיפר על מחויבותו לביטחונה של המדינה ולשחרור החטופים. כמו כן, נשיא ארה"ב הביע זעזוע מצווי המעצר של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

זהו האירוע הראשון שחל בבית הלבן לציון חודש המורשת היהודית, והוא מתקיים דווקא בצל המלחמה. ביידן שיבח את היהודים האמריקנים הרבים, בטענה שהם שירתו בתפקידי ממשל, צבא ומשפט חשובים בארה"ב לאורך השנים.

"אני יודע שהאירוע של היום מתרחש בזמן קשה", הזכיר הנשיא. "הטראומה של הטבח, היום הקטלני ביותר שעבר העם היהודי מאז השואה - עדיין טרייה". אחר כך הוא פנה ביידן להוריו של החטוף גולדברג פולין ואמר להם: "אני מתכוון לזה, לא אנוח עד שישוב הביתה".

"מה שישראל עושה בעזה הוא לא רצח עם. אנחנו עומדים לצדה במאמצים לחיסול יחיא סינוואר ושאר הקצבים מחמאס", הוסיף ביידן, כשהקהל במקום הריע לו. הוא סיפר כי הוא מתנגד לבקשה לצווי המעצר של בית הדין הפלילי בהאג נגד ההנהגה הישראלית, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אי אפשר להשוות בין ישראל לחמאס", הוסיף.

תגיות:חמאסג'ו ביידןיחיא סינוואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה