חדשות בארץ

זינוק של מאות אחוזים בבקשות לפתיחת תיקי עלייה לישראל

יהודים רבים לא נשארים מאחור בעקבות אירועי האנטישמיות: "מדובר בגידול של 76% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעקבות האנטישמיות המתגברת בעולם חלה עלייה של מאות אחוזים בהגשת בקשות של יהודים מרחבי העולם לעלות ארצה. בארגון העלייה מצפון אמריקה "נפש בנפש" ועמותת "קעליטה", ארגון הגג של עולי צרפת לישראל, סיפרו לעיתון "ישראל היום" כי חלה עלייה משמעותית מאז הטבח.

לטענת הארגונים, מאז המלחמה, עלו לארץ כ-1,500 עולים חדשים מארה"ב וקנדה. מספר פתיחת תיקי עלייה מאז פרוץ המלחמה יכולה להעיד על המגמה הזאת.

"עד כה קיבלנו כ-9,700 בקשות לפתיחת תיקי עלייה", משתף הרב יהושע פס, מייסד-שותף ומנכ"ל הארגון, לעיתון. "מדובר בגידול של 76% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. לאור זינוק זה, נכנסנו אל 2024 עם אופטימיות זהירה ויחד עם שותפינו במשרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, אנחנו ערוכים לקליטת כל עולָה ועולֶה שמגיעים לפה, מתוך תחושת שייכות וסולידריות לעם ולמדינת ישראל".

בצרפת מורגשת היטב האנטישמיות במדינה. בארגון "קעליטה" סיפרו כי יש עלייה של מאות אחוזים ברצון לעלות לישראל. לפי נתוני הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה, מדובר בזינוק של כ-430% במספר הנפשות שנפתחו עבורם תיקי עלייה.

בימים האחרונים מתקיים יריד מיוחד בצרפת (בפאריז, מארסיי וליון) ביוזמת הסוכנות היהודית, יחד עם עיריית ירושלים, כשהמטרה היא להיפגש עם עולים פוטנציאלים מהקהילה היהודית בצרפת, כחצי מיליון איש, ונחשבת לשנייה בגודלה בעולם. עוד נכתב, כי היריד מתקיים בסימן העיר ירושלים, "על רקע הרצון הגדול והמאמצים שמשקיעה העיר לקלוט כמה שיותר עולים".

"הגעתי ליריד כדי להביט בעיניו של כל יהודי ויהודיה ולומר להם דבר אחד - עלו לישראל, עלו לירושלים. בשנים האחרונות אי-אפשר לפספס את תרומתם הגדולה של העולים החדשים לירושלים בכלל, ושל העולים דוברי הצרפתית בפרט, ומחמם את הלב לראות כיצד תושבי ירושלים מחבקים את העולים וקולטים אותם היטב", אמר ראש העיר ירושלים, משה ליאון.

אריאל קנדל, מנכ"ל עמותת "קעליטה", הוסיף: "המלחמה בארץ, יחד עם אווירת האנטישמיות ואלפי התקריות האלימות כלפי יהודים בצרפת, מתבטאים ברצון חסר תקדים של יהודי צרפת לעלות לישראל ולסייע במאמץ המלחמתי. זוהי שעת כושר, ואסור להתמהמה: מדינת ישראל צריכה ליזום וליישם בהקדם תכנית להבאת עולים חדשים שיחזקו את המדינה בזמן ולאחר המלחמה".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:עלייהאנטשימיותישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה