חדשות בריאות

חשש בישראל: חולה שנדבק בחצבת נחת בארץ

במשרד הבריאות הודיעו כי אדם שנדבק בחצבת וחזר מרומניה, עלול להדביק אחרים. הוא שהה בעיקר באזור הדרום. מה צריך לעשות מי שחושש ואיך נמנעים מהידבקות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד הבריאות הודיע כי חולה חצבת הגיע בטיסה מרומניה לישראל ונחת בארץ. מדובר בנוסע שהמריא בטיסה RO 604 של חברת התעופה הרומנית טארום. הטיסה יצאה מבוקרשט עם החולה המידבק ביום שני שעבר, כלומר לפני קצת יותר משבוע, ונחתה בנמל תעופה בשעה רבע לתשע בערב.

החשש עלה בעקבות העובדה שאותו חולה ביקר במוקד טרם באר שבע ביום רביעי האחרון, בשעות הבוקר, וחזר לשם גם בשעות אחר הצהריים. לאור הממצאים הוא נלקח למיון בבית החולים סורוקה ביום חמישי ושהה שם מהבוקר עד אחר הצהריים.

נגיף החצבת עובר באוויר. הוא מסוגל לשרוד בחללים סגורים בערך שעתיים, גם לאחר שהחולה עזב את החדר. הוא יכול להדביק אנשים שאינם מחוסנים נגד המחלה.

במשרד הבריאות ממליצים לנשים הרות שלא מחוסנות בשתי המנות, אבל גם לילדים מתחת גיל שנה ולאנשים הסובלים מרגישות במערכת החיסון ונחשפו בטעות לחולה החצבת, לפנות לרופאת המשפחה או למוקדים לרפואה דחופה על מנת לקבל חיסון מונע. המשרד הודיע כי אלה שלא יוכלו לקבל חיסון מטעמים רפואיים יוכלו לקבל חיסון שמכיל מנת נוגדנים.

בנוסף, פעוטות, נוער ובוגרים מעל גיל שנה, שאינם סובלים מדיכוי חיסוני ואינם בהיריון ונולדו לאחר 1957 ולא מחוסנים בשתי מנות חיסון נגד חצבת או לא היו חולים בעבר, מומלץ להשלים את החיסונים כמה שיותר מהר. ניתן לעשות את החיסון עד ארבעה ימים מהחשיפה לחולה.

מתחילת 2024, דווחו למשרד הבריאות 25 מקרים של תחלואה בחצבת. האנשים שחלו נדבקו מחוץ למדינה ונכנסו אליה עם הנגיף.

בשבועות האחרונים אנחנו עדים להתפרצות חצבת במדינות רבות בעולם. מדובר בנגיף מדבק, ולכן מי שלא מחוסן בשתי מנות נמצא בסיכון גבוה להידבק. רק אחוז קטן מהמחוסנים בשתי מנות עלול להידבק במגע עם חולה.

המדינות שהסיכון להידבק בהן גבוה הן אזרבייג'ן, בריטניה, הודו, קזחסטן, קירגיזסטן, רומניה ורוסיה. מי שטס לשם, חייב להתחסן בשתי מנות ואם לא. מדינות נוספות תחת סיכון הן אוסטריה, איחוד האמירויות הערביות, איטליה, גיאורגיה, ירדן ופולין.

תגיות:נגיףמשרד הבריאותמחלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה