בריאות ותזונה

מהי דיאטת פחמימות, ומה נחשב לפחמימה טובה? גם אנחנו הופתענו

הגוף שלנו מקבל את רוב האנרגיה שלו מפחמימות, ומכיוון שכך, אין זה מקרי שישנה דיאטה שמבוססת רובה ככולה על פחמימות. אז מה נחשב לפחמימה טובה?

אא

פחמימות רבותיי, פחמימות. 

בואו נרחיב מעט את הדיבור על המילה שכולם מפחדים מפניה, בעצם, מבלי לדעת למה. פחמימות, ככל שאר אבות המזון, הן תרכובות שמעניקות לגוף שלנו  אנרגיה חיונית. 

למעשה, הגוף שלנו מקבל את רוב האנרגיה שלו מפחמימות, ומכיוון שכך, אין זה מקרי שישנה דיאטה שמבוססת רובה ככולה על פחמימות (65% אם להיות מדויקים).

הבעיה שלנו היא לא בעצם אכילת הפחמימה, היא באיזו פחמימה אנחנו אוכלים ובאלו שעות אנחנו אוכלים אותה. 

בין אם ידעתם ובין אם לא, ישנן פחמימות שנחשבות ל'רעות', היות והן מתורגמות בגוף למצבורי סוכרים ושומנים, שאינם טובים לנו. כל עוד אתם נשארים על סקאלת הפחמימות הטובות, אין בעיה עם כמויות. 

מה נחשב לפחמימות טובות?

שעועית וירקות נוספים (גם תפוחי אדמה, אך במינון), פירות, קטניות ודגנים מלאים. מה נחשב לפחמימות גרועות? כל מוצרי הקמח הלבן, משקאות עתירי סוכר, מאפים ומזונות מעובדים ומתועשים. 

בדיאטת פחמימות מעדיפים לרוב את הפחמימות הטובות, והסוד הוא באכילת פחמימה כל שלוש שעות לערך ובעדיפות למזונות עם סיבים תזונתיים רבים כמו ירקות. באופן הזה, הגוף לא באמת מרגיש רעב, וממילא אין צורך בנשנושים לא בריאים. 

את הבוקר יפתחו חסידי השיטה עם כריך מדגן מלא כמו חיטה מלאה, שיפון מלא, כוסמין מלא וכדומה, ולצהריים יעדיפו מנת חלבון כמו עוף או דג או חלבון מהצומח כמו חומוס, עם פחמימה כמו קינואה או אורז מלא. 

 

תגיות:דיאטהפחמימה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה