בריאות ותזונה

מה אתם מעדיפים, מלפפון בחומץ או במלח? מה בריא יותר לאכול?

המומחית מסבירה: "מוצר מזון שמכיל מלח (נתרן) הוא בפירוש אינו מוצר בריא, אבל כזה נמצא גם במלפפון בחומץ". אז מה עושים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ישראלים רבים מחזיקים קופסאות שימורים של מלפפונים בחומץ או במלח בביתם. למעשה, מדובר באחת מקופסאות השימורים החביבות על אנשים בכל העולם. לאחרונה נערך דיון בשאלה מעניינת – איזה מלפפון בריא יותר, במלח או בחומץ? והאם העובדה שאנחנו מעדיפים לאכול מלפפונים בחומץ ובכך להפחית את צריכת המלח היא נכונה?

נגה פרמסמן טל, דיאטנית קלינית של הכללית במחוז חיפה, מבהירה בטור מיוחד שכתבה באתר N12 כי שימורי מלפפונים במלח מכילים מלפפונים, מים, מלח, חומץ ותבלינים, כשהערכים התזונתיים ל-100 גרם הם אלה: קלוריות 12, פחמימות 2 גר', חלבון 1 גר', שומן 0 גר', נתרן, 1000-1200 מ"ג.

לעומת זאת, שימורי מלפפונים בחומץ מכילים מלפפונים, מים, מלח שולחן, סוכר לבן, חומץ, תבלינים. ערכים תזונתיים ל-100 גרם: קלוריות 18, פחמימות 3.5 גר' (מתוכם סוכרים 1.5 גרם= כשליש כפית), חלבון 1 גר', שומן 0 גר', נתרן 850 -750 מ"ג.

לדבריה, "הערכים התזונתיים בתווית המזון מוצגים לפי סדר יורד מהרכיב הגבוה ביותר עד לרכיב הנמוך ביותר. כלומר - מוצר מזון המכיל מלח (נתרן) ברכיב השני, הוא בפירוש אינו מוצר בריא, וכפי שניתן לראות כשבוחנים את שני סוגי המלפפונים – מלח לא חסר בהם".

עוד הוסיפה טל: "מצד שני, גם המלפפון במלח וגם זה שבחומץ דלים מאוד בקלוריות ולכן בהחלט ניתן לצרוך מהם מדי פעם במסגרת תפריט הדיאטה. אגב, אם מחמיצים אותם לבד בבית ניתן להפחית במלח, וכך לזכות גם בכמות נאה של חיידקים פרו-ביוטיים התורמים לבריאות. בכל מקרה - אין כל סיבה להעדיף דווקא מלפפון משומר מסוג כזה או אחר – הכל עניין של טעם".

 

תגיות:בריאותמלפפון חמוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה