חדשות בריאות

עכשיו נזכרתם? מחקר קובע שהמסכות בקורונה לא הגנו עליכם

אחרי שנים שבהן הישראלים חבשו מסכה, מתברר כי בחלק מהמקרים עטייתה לא הייתה יעילה. זה מה שאומר פרופ' לרפואה בבריטניה על כך

אא

במשך חודשים ארוכים ניסו ישראלים רבים להימנע מהידבקות בנגיף הקורונה. זה קרה בעיקר באמצעות שמירת מרחק ועטיית מסכות, שהיו אמורות להגן עלינו מפני הידבקות. לפי מחקר חדש, ייתכן שעטיית מסכות פנים לא הורידה את הסיכון להדבקה.

פול האנטר, פרופסור לרפואה באוניברסיטת מזרח אנגליה בבריטניה, אמר לתקשורת הזרה כי "לעטיית מסכות פנים היה תפקיד חשוב בהפחתת העברת נגיף הקורונה במהלך השנתיים הראשונות של המגיפה. בעצמן, הן לעולם לא יצליחו לחסל את ההדבקה, אבל הן בהחלט הפחיתו את זה. בשלב מוקדם מאוד של המגיפה הערכנו, בהתבסס על נתונים שלפני הקורונה, שאם כולם יעטו מסכות נוכל להפחית את ההדבקה ב-20%".

לפי הדברים שלו, המסכות אכן עזרו. אז איפה הבעיה? "הנתונים לפני האומיקרון הראו כי אצל מבוגרים, מי שלא עטה מסיכה היה בסיכון מוגבר לבדיקה חיובית של 30%-25% בהשוואה לאלו שעטו תמיד אחת, אך לאחר הגל הראשון של האומיקרון לא היה הבדל משמעותי בין אנשים שתמיד עוטים מסכה מאלה שלא", הוא מסביר.

האנטר ניתח נתונים שהתקבצו במהלך הקורונה, החל מנובמבר 2021 ועד מאי 2022. המטרה הייתה לחקור האם השתנו גורמי הסיכון לזיהום לפני ואחרי גל האומיקרון הראשון. הוא סיפר כי "כאשר מדובר בווירוסים מדבקים מאוד, כמו COVID, עם משך חסינות קצר, ברגע שהם התפשטו באוכלוסיה פעם אחת, מספר הזיהומים המתרחשים באוכלוסייה מושפע יותר מהקצב שבו החסינות אובדת מאשר על ידי שינויים בהתנהגות שנועדו להפחית את החשיפה, כמו עטיית מסכות. אנשים שלבשו מסכה ממש בקפדנות במהלך השנתיים הראשונות, כנראה יהיו רגישים יותר לזיהום בהשוואה לאנשים שלא עשו זאת".

"אם הנגיף הופך להיות הרבה יותר מדבק, כפי שהיה במקרה של האומיקרון, 30%-20% של הגנה לא יספיקו בסופו של דבר כדי להאט את ההדבקה כל כך", סיכם. "מה שיותר חשוב הוא שהקורונה לא מייצרת חסינות ארוכת טווח".

תגיות:בריאותמסכהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה