חדשות בעולם

ראשי ארגון אנטישמי בגרמניה עומדים לדין, מואשמים בתכנון הפיכה

במינכן החל משפטם של ראשי ארגון "אזרחי הרייך" שהוגדר בגרמניה כארגון טרור. מדובר בארגון האנטישמי הגדול במדינה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בבית משפט בעיר מינכן שבגרמניה החל היום (שלישי) משפטם של ראשי ארגון "אזרחי הרייך", שהוכרז בעבר כארגון טרור וכארגון האנטישמי הגדול במדינה. ברשימת הנאשמים חברת פרלמנט לשעבר, קצינים בצבא והיינריך ה-13 - שאותו תכננו למנות למנהיג גרמניה החדשה אחרי הפלת המשטר הדמוקרטי.

לתשעה נאשמים, חברי ארגון הימין הקיצוני, מיוחסת עבירה של ניסיון להפיכה צבאית תוך השתלטות על הפרלמנט בנשק חם. ניסיון ההפיכה ארע בסוף שנת 2022. במקביל למשפט הזה מתקיימים שני משפטים אחרים, שבהם מעורבים יותר מ-20 נאשמים נוספים. אחד שכבר החל בשטוטגרט ואחר שאמור להתחיל בחודש הבא במינכן. במשפט במינכן עומדים לדין הנאשמים בזרוע הצבאית של הארגון.

הנאשם המרכזי בפרשה הוא היינריך ה-13, נסיך רויס בן ה-72, נצר למשפחת המלוכה. הוא האדם שמתכנני ההפיכה תכננו להציב כמנהיג גרמניה אם ההפיכה הייתה מצליחה. עוד עומדת לדין בירגיט מלסק ווינקלמן, שופטת וחברת פרלמנט לשעבר ממפלגת הימין "אלטרנטיבה לגרמניה". היא הייתה אחראית על האגף המשפטי של התנועה. נטען כי איפשרה לחברי התנועה גישה לפרלמנט, כדי שיוכלו לרגל שם לפני הפריצה לבניין. כמו כן עומדים לדין קצינים לשעבר בצבא הגרמני.

הנאשמים מואשמים שביולי 2021 הם קשרו קשר והקימו ארגון טרור שנועד להפיל את המשטר הדמוקרטי הנוכחי בגרמניה. חברי הארגון, יש לציין, אינם מאמינים בחוקה הגרמנית של אחרי מלחמת העולם השנייה.

לפי התביעה, רויס יצר קשר עם גורמים רוסיים ב-2022 בנוגע לשיתוף פעולה במהלך ניסיון ההפיכה ואחריו, אבל לא ברור אם קיבל תשובה מהרוסים. בין העומדים למשפט נמצאת גם אישה רוסייה, החשודה כי סייעה לארגון טרור, לאחר שמיסדה קשר בין הקבוצה לקונסוליה הרוסית בלייפציג.

במבצע הצבאי שנועד להפיל את המשטר היו אמורות להשתתף 286 יחידות צבאיות שישתלטו על מוקדי כוח מחוזיים, עד להגעה להסדר עם רוסיה והחלה של מבנה שלטוני חדש בגרמניה. לפי כתב האישום, לנאשמים היה מצבור של כ-400 כלי נשק ותחמושת, 400 כלי דקירה, אמצעים לראיית לילה ועוד.

הנאשמים נעצרו בדצמבר 2022 בעקבות פעולה של שירותי הביון הגרמניים, בעקבות חקירה שהחלה עם התקפה על בית כנסת ביום כיפור וניסיון פריצה לפרלמנט במהלך הפגנות נגד תקנות הקורונה.

תגיות:משפטגרמניהארגון אזרחי הרייך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה