חדשות בארץ

בדרך לנורמליזציה: מה דורשת סעודיה בתמורה להסכם עם ישראל?

סעודיה מציעה עסקת חבילה שכוללת תמיכה בישראל ומעטפת של קואליציה אזורית. מה שמונע חתימה על הסכם הוא הדרישה הסעודית לנכונות ישראלית להפסקת המלחמה ולהקמת שתי מדינות

דגלי ישראל וסעודיה (תמונה: שאטרסטוק)דגלי ישראל וסעודיה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

המלחמה בעזה עדיין נמשכת, כשבמקביל ארה"ב מנסה לקדם הסכם לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה. אתמול (שלישי) הודיעה מחלקת המדינה של ארה"ב כי הושגה "התקדמות גדולה". בחדשות 12 נחשפו פרטי ההצעה והסיבות שהובילו להתלבטות בישראל.

ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ביקר לאחרונה בסעודיה ומשם המשיך לישראל. על פי הדיווח, בפגישות שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם בכירים ישראליים, העביר להם סאליבן את המסר לפיו המהלך אפשרי. לדבריו, הטקס יהיה בקרוב וכי "מדובר בהזדמנות היסטורית".

ההצעה של סעודיה כוללת נורמליזציה ביחסים, וכן מעטפת אסטרטגית של קואליציה אזורית עם ארה"ב. לפי ההצעה, סעודיה תיתן תמיכה רחבה, כפי שהיה בליל המתקפה האיראנית. עוד הוסבר לישראל, כי ההצעה מקדמת עסקת חטופים ואפשרות לשקט בצפון, בהסכמת חיזבאללה.

בתמורה לנורמליזציה, סעודיה דורשת שישראל תספק אופק מדיני עם תפיסה שכוללת שתי מדינות. לא מדובר על הצעה קונקרטית, אלא התחייבות כללית. דרישה נוספת היא להפסיק את המלחמה בעזה.

סאליבן הביע תסכול מכך שבישראל לא ממהרים לקבל את ההצעה. לדבריו, יש לישראל שתי אפשרויות: ניצחון משמעותי שעובר דרך נורמליזציה ועסקת חטופים, או המשך ההתבוססות בעזה, מבצע ברפיח - בלי ניצחון ובלי חטופים.

בסעודיה מתעקשים על נושא פתרון שתי המדינות. גורם בארמון הסעודי ששוחח עם N12 אמר: "בלי ערבויות אמיתיות לפתרון שתי המדינות - לא תהיה נורמליזציה".

תגיות:סעודיהישראלהסכם נורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה