חדשות בארץ

ארה"ב: "עוזרים לישראל למצוא את סינוואר, יש לו דם על הידיים"

בבית הלבן הדגישו כי לא הציבו לישראל כל אולטימטום, ולא הציעו להעביר מודיעין תמורת הימנעות מהמבצע ברפיח. בכיר בממשל: "נעשה הכל כדי שהצדק יעשה עימו ועם בכירים אחרים בחמאס שעדיין מסתתרים"

(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

בבית הלבן הכחישו הלילה (בין שלישי לרביעי) דיווחים, לפיהם ארה"ב הציעה לישראל מודיעין בתמורה להימנעות ממבצע ברפיח. "ארה"ב עושה כל מה שהיא יכולה כדי לסייע לאיתור סינוואר", אמר בכיר בממשל. "יש לו גם דם אמריקני על הידיים. נעשה הכל כדי שהצדק יעשה עימו ועם בכירים אחרים בחמאס שעדיין מסתתרים".

בחדשות 12 הפנו לבכיר האמריקני שאלה בנוגע לסיכויי הנורמליזציה בין ישראל וסעודיה. "הסברנו לישראל שההסכם הבילטרלי בין וושינגטון לריאד 'די סגור', אך לא מדובר בהזדמנות אחרונה מבחינתם", השיב. "הם צריכים להבין שהעניין הפלסטיני הוא מרכזי. הסכם כזה יכול להיות "עסקה היסטורית'. הסעודים מעוניינים להתקדם רק עם העניין הפלסטיני".

לדברי הבכיר, המתקפה האיראנית בחודש שעבר על ישראל ושיתוף הפעולה בין מדינות האזור ביירוט השיגורים הובילו להאצת המגעים בין ארה"ב לסעודיה. "התגובה האיראנית הבהירה את המשמעות. זה הפך לעניין של חיים ומוות", הסביר. בהמשך הוא נשאל לגבי נושא רפיח וטען כי הנשיא ביידן הביע חשש, "שאל שאלות קשות" ובישראל לקחו את החששות ברצינות. "המטרה שלנו היא לנצח את חמאס, גם ברפיח. היה דיון פורה ומניב", סיכם.

לסיום, אותו בכיר נשאל לגבי "היום שאחרי" המלחמה: "צריך שתהיה יציבות והסדר שיאפשר חיבור של עזה והגדה המערבית, אבל זה ייקח זמן. יש הבנות על פתרון בר - קיימא, אבל זה תהליך".

תגיות:ארצות הבריתהבית הלבןסינוואררפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה