חדשות בעולם

איראן: רבבות השתתפו בהלווית ראיסי - חלק מהתושבים חגגו ברחובות

מסע הלוויה של נשיא איראן, שיצא לדרך אתמול, יימשך גם מחר בנוכחות רבני הקהילה היהודית. אחד התושבים סיפר: "ראיתי חלק שבכו, חלק שתקו ברחוב, אבל בבתים שמחו על זה שהוא מת. יש גם כאלה ששמחו בפומבי"

ראיסי (צילום: shutterstock)ראיסי (צילום: shutterstock)
אא

מסע הלוויה של נשיא איראן, איברהים ראיסי, שהחל כבר אתמול (שלישי), נמשך הבוקר בטהראן בהשתתפות אזרחים רבים. בנוסף לארונו של הנשיא, שנהרג בהתרסקות מטוס, הגיעו ארונותיהם של שמונת ההרוגים הנוספים, בהם שר החוץ חוסיין אמיר עבדוללהיאן.

הלוויה, שתימשך מספר ימים, עברה אתמול בחמש ערים שונות ברחבי איראן כשעשרות אלפים הגיעו לאירוע, ביניהם מנהיגה העליון של המדינה, האייתוללה עלי חמינאי. בנוסף, ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה, סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם, וכן רבני הקהילה היהודית באיראן, הגיעו למסע הלוויה.

ראיסי ייקבר מחר בהיכל האימאם רזא שבעיר משהד. בדרך למשהד, השיירה צפויה לעבור בעיר הולדתו - בירג'אנד.

במקביל לדיווחים על רבבות האבלים באיראן, דווח על תושבים רבים שיצאו לחגוג ברחובות את מותו של ראיסי. מי שכונה "התליין מטהרן" והיה אחראי להוצאה להורג של רבים, לא נחשב לאדם אהוד במחוזות רבים במדינה.

"הרפובליקה האסלאמית איבדה לא מעט דמויות בולטות בשנים האחרונות, ועכשיו, כשהנשיא האייתוללה ראיסי מת, זו מכה חזקה לרפובליקה ולאיראן", סיפר חביב (שם בדוי), תושב מקומי, לאתר מעריב. "הימים האלה מאוד קריטיים עבורנו כאזרחים ברפובליקה האסלאמית, ואני לא יודע מה יהיה. מדברים על מוג’תבא ח’אמנאי, בנו של האייתוללה ח’אמנאי, כמי שיתפוס את התפקיד, אבל אני לא חושב שהוא מתאים. אני חושב שצריך לבוא מנהיג יותר רפורמיסט, מישהו שינסה לקחת את איראן לכיוון יותר מודרני. קשה לי להאמין שזה יקרה, כי ח’אמנאי האב מחפש מישהו שיענה בדיוק לדרישותיו ולרצונותיו".

על האווירה ברחובות אמר: "בהתחלה אנשים, בעיקר תומכי הרפובליקה הקיצונים, הלכו לכיכר אזאדי כדי להתפלל למען הנשיא ראיסי וקיוו שהוא יינצל. כשסיפרו בטלוויזיה על מותו, ראיתי חלק שבכו, חלק שתקו ברחוב אבל בבתים שמחו על זה שהוא מת. יש גם כאלה ששמחו בפומבי, בעיקר מתנגדי המשטר שלא מפחדים".

תגיות:איראןלוויהראיסיאיברהים ראיסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה