חדשות בארץ

משבר מדיני: נורבגיה, אירלנד וספרד הכריזו על הכרה במדינה פלסטינית

נורבגיה, אירלנד וספרד הכריזו על הכרה במדינה פלסטינית. בתגובה הורה שר החוץ להחזיר מיידית לישראל להתייעצויות את שגרירי ישראל במדינות

מחאות פרו פלסטיניות בבריטניה, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)מחאות פרו פלסטיניות בבריטניה, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

משבר מדיני: ראש ממשלת נורבגיה, יונס גר סטיורה, הודיע היום (רביעי) על החלטתו להכיר באופן רשמי במדינה פלסטינית, וכי ההכרה תיכנס לתוקף באופן רשמי במהלך השבוע הבא. "המטרה היא להשיג מדינה פלשתינית מגובשת מבחינה פוליטית, הנובעת מהרשות הפלשתינית. אנו מאמינים שפתרון שתי המדינות הינו אינטרס טוב עבור ישראל", אמר סטיורה.

זמן קצר לאחר מכן הודיע ראש ממשלת אירלנד, סיימון האריס, כי דבלין מכירה במדינה פלסטינית. האריס הוסיף כי "אני בטוח שמדינות נוספות יצטרפו אלינו בקרוב. אנו מקווים שיעשו זאת בשבועות הקרובים".

גם ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ז הכריז כי בשבוע הבא, ב-28 במאי, ספרד תאשר באופן רשמי את ההכרה במדינה הפלסטינית

בעקבות ההחלטה, שר החוץ ישראל כ"ץ הורה להחזיר מיידית לישראל להתייעצויות את שגרירי ישראל באירלנד, ספרד ונורבגיה.

כ"ץ תקף את ההכרזה ואמר: "זהו מסר לפלסטינים ולכל העולם: הטרור משתלם. אחרי שארגון הטרור חמאס ביצע את הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה, אחרי שביצע את הפשעים המחרידים שראה העולם, מדינות אלו בחרו לתת פרס לחמאס ולאיראן ולהכיר במדינה פלסטינית".

"הצעד המעוות של מדינות אלו הוא עוול לזכר קורבנות ה-7/10. הוא אף פגיעה במאמצים להשבת 128 החטופות והחטופים - זו רוח גבית לג'יהאדיסטים של החמאס ולאיראן, שמרחיקה את הסיכוי לשלום ומערערת על זכותה של ישראל להגנה עצמית", דברי כ"ץ.

"אני שולח היום מסר חד לאירלנד ונורבגיה: ישראל לא תעבור על כך בשתיקה. הוריתי זה עתה על החזרת שגרירי ישראל מדבלין ואוסלו לישראל להתייעצויות דחופות בירושלים. לצעד הנמהר של שתי המדינות יהיו השלכות חמורות נוספות. במידה וספרד תממש את כוונתה להכיר במדינה פלסטינית יינקט נגדה צעד דומה.

"מצעד האיוולת האירי-נורבגי לא מרתיע אותנו, אנו נחושים להשיג את מטרותינו: השבת הבטחון לאזרחינו מיטוט החמאס והשבת החטופים. אין מטרות צודקות מאלו", לשון שר החוץ.

תגיות:ספרדנורבגיהאירלנדמשבר מדיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה