בריאות ותזונה

הירק שנמצא אצלכם במקרר מונע מחלות ושומר על לחץ דם תקין

איזה ירק הוכח כמי שיכול למנוע מחלות וגם לתרום לדיאטה? זה שאתם משלבים בשייקים, במרקים ובתבשילים אחרים. המומחית מסבירה למה כדאי לצרוך סלרי - והרבה

סלרי (צילום: shutterstock)סלרי (צילום: shutterstock)
אא

ירקות רבים ידועים כבעלי סגולות רבות לטיפול בעור הפנים, לתרומה לראייה ואפילו לבריאות הלב – אבל איזה ירק הוכח כמי שיכול למנוע מחלות וגם לתרום לדיאטה? הסלרי מתאים לשילוב במנות רבות, מסלטים ועד מרקים. הוא בעל טעם מתקתק, המרקם שלו פריך, ורבים מאיתנו מכניסים אותו גם לשייקים.

"מתברר כי הוא נחשב לאחד הירקות העליים הבריאים ביותר ויש לא מעט סיבות טובות לשלב אותו בתפריט השבועי", כך כתבה אפרת בן שץ פורשיאן, דיאטנית קלינית, R.D, B.Sc, בחלי ממן, מייסדת רשת המתמחה באורח חיים בריא, לאתר N12. לדבריה, הירק הוא דל בקלוריות, כש-100 גרם סלרי מכילים 16 קלוריות בלבד ואילו תוספת שלו לסלט או לירקות מבושלים תגדיל את הנפח הכללי של המנה במחיר קלורי זניח. אז מה היתרונות העיקריים שלו? היא מונה אותם בזה אחר זה.

מסייע לעיכול: "הודות לתכולה הגבוהה של סיבים תזונתיים שבו, הכרפס מסייע לתהליך עיכול תקין וגם מעניק תחושת שובע לאורך זמן. הסיבים התזונתיים גם תורמים לשמירה על חיידקי מעי, שסגולותיהם הבריאותיות רבות, בייחוד למערכת החיסון שלנו".

שומר על בריאות העצמות: "100 גרם סלרי מכילים 40 מ"ג סידן. זוהי תוספת תזונתית נהדרת המאפשרת להגיע לקצובת הסידן היומית המומלצת, התורמת בין היתר לחיזוק בעצמות, לפעילות העצבית וההורמונלית".

תורם להפחתת לחץ הדם: "בזכות תכולה גבוהה של אשלגן ומגנזיום שבו, הסלרי יכול לסייע בהורדת לחץ הדם. אגב, האשלגן הוא מינרל חיוני המופרש למי הבישול. לכן, הוספת סלרי למרק תסייע להרוויח ממנו".

בנוסף, הוא מגן על הגוף ממחלות: "הסלרי מכיל נוגדי חמצון רבים כמו למשל ויטמין C, פלבנואידים ובטא קרוטן אשר מגינים על הגוף מפני נזק חמצוני ותהליכים דלקתיים. הוא מכיל מספר ויטמינים נוספים כמו למשל ויטמין K, ויטמין A, חומצה פולית ועוד החשובים לגוף ותורמים לבריאות הכללית".

תגיות:דיאטהלחץ דםסלריאורח חיים בריא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה