חדשות בארץ

גלנט החליט: חוק ההתנתקות בוטל בכל צפון השומרון

שר הבטחון יואב גלנט הודיע כי הביטול חל על שא-נור, גנים, כדים וכל המרחב שנכלל בחוק ההתנתקות מ-2005. אלוף פיקוד המרכז, יהודה פוקס, צריך לחתום על ביטול הצו המכריז על האזור כשטח צבאי סגור

היישוב כדים, ארכיון (צילום: Nati Shohat / Flash 90)היישוב כדים, ארכיון (צילום: Nati Shohat / Flash 90)
אא

שר הביטחון יואב גלנט הודיע היום (רביעי) כי הנחה לממש את לשון חוק ביטול ההתנתקות בצפון השומרון. הביטול יחול גם בשא-נור, גנים וכדים, בהמשך לצו הראשוני שהכיל את היישוב חומש.

החלת הצו מגיעה לאחר שיח שקיים שר הביטחון גלנט עם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, וגורמים בצה"ל. בהמשך להחלטת שר הביטחון, אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס חתם על צו שמבטל את חוק ההתנתקות גם במרחבים אלה. ההערכה היא כי בקרוב הוא גם יחתום על ביטול הצו הקובע כי היישובים הללו הם שטח צבאי סגור.

גלנט אמר בהודעתו כי "לאחר העברת חוק ביטול ההתנתקות בכנסת ובתום עבודת המטה שבוצעה, הצלחנו להשלים את המהלך ההיסטורי. האחיזה היהודית ביהודה ושומרון מבטיחה ביטחון. החלת חוק ביטול ההתנתקות תביא להתפתחות ההתיישבות ותקנה ביטחון לתושבי האזור. אמשיך לפתח את ההתיישבות ביהודה ושומרון, לחזק את מרכיבי הביטחון ואת ביטחון האזרחים, בצירים וביישובים".

דגן אמר כי "זהו רגע היסטורי של תיקון היסטורי. נחוץ ערכית וביטחונית מהמעלה הראשונה למדינת ישראל, בוודאי אחרי ה-7.10. מדינת ישראל תיקנה היום באופן ממלכתי ורשמי את העוול והאיוולת של הגירוש מצפון השומרון. ברור לכולם שהיכן שיש התיישבות יש בטחון, היכן שאין התיישבות יש טרור".

תגיות:חוק ההתנתקותצפון השומרוןיואב גלנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה