חדשות בארץ

היועמ"שית נגד התובע בהאג: "אין לבית הדין סמכות"

גלי בהרב-מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן הגיבו לבקשת התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, להוציא צווי מעצר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט. לדברי מיארה ואיסמן: "הבקשה בבית הדין נעדרת בסיס"

פרקליט המדינה, עמית איסמן (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)פרקליט המדינה, עמית איסמן (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן הגיבו היום (רביעי) לבקשת התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, קארים חאן, להוציא צווי מעצר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט.

בהודעה שפרסמו מיארה ואיסמן נכתב: "מדינת ישראל יצאה בשבעה באוקטובר למלחמה שנכפתה עליה. מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, הנאבקת בטרור ומגנה על ביטחונה תוך הקפדה על הכללים המשפטיים המחייבים ומתוך מחויבות עמוקה לחוק. כוחות הביטחון, וצה"ל בכללם, נלחמים מתוך מחויבות מלאה לכללי המשפט הבינלאומי. הייעוץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה של מדינת ישראל, בודקים באופן יסודי כל טענה רצינית להפרת דין על ידי מי מגורמי מדינת ישראל, ואוכפים את הדין. המערכת המשפטית במדינת ישראל ערוכה לבדוק כל טענה רצינית הן ביחס לעניין שבמדיניות והן ביחס למקרים פרטניים".

בנוסף כתבו בהודעה: "כפי שמדינת ישראל הבהירה במשך השנים, בית הדין נעדר כל סמכות לנהל חקירה בעניין. מכל מקום, הבקשה בבית הדין הפלילי הבינלאומי להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון נעדרת בסיס".

כזכור, נתניהו הגיב אתמול על הודעתו של חאן ואמר: "זו פעולת התנקשות. הוא שופך דלק על אש האנטישמיות שמתפשטת ברחבי העולם. הוא תוקף את המדינה היהודית היחידה בעולם ומנסה לאזוק אותנו ולמנוע מאיתנו להגיב לפי חוקי המלחמה. זו מלחמה של כל הדמוקרטיות".

נתניהו ציין עוד בריאיון לתוכנית "בוקר טוב אמריקה" ברשת ABC כי הוא לא מודאג מנסיעות בעולם בעקבות הבקשה של התובע, ואמר כי התובע חאן הוא זה שצריך לדאוג. "הוא הופך את בית הדין למוסד מנודה. אנשים לא ייקחו אותו ברצינות. אני מקווה שהשופטים לא יאשרו את מה שהוא מבקש - זה יהפוך אותם לשופטי בית דין שדה".

"זה אבסורד, מעבר לשערורייה. הוא אומר שאנחנו מונעים מים - אבל משמיע האשמה שקרית לחלוטין. אנחנו מספקים כעת כמעט חצי מהמים בעזה. לפני המלחמה סיפקנו רק 7%. זה מנוגד לחלוטין לטענות התובע. הוא טוען שאנחנו מרעיבים אנשים? סיפקנו יותר מחצי מיליון טונות של אוכל ותרופות באמצעות 20 אלף משאיות. האיש הזה רק רוצה לעשות לישראל דמוניזציה" – סיכם ראש הממשלה.

תגיות:היועמ"שיתפרקליט המדינהבית הדין הפלילי הבינלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה