חדשות בעולם

הרב מלונדון שהדליק משואה: "מסוכן ללכת כאן עם כיפה או מגן דוד"

הרב דיוויד מאייר סופג אנטישמיות ברחובות לונדון, ודואג לשלומה של הקהילה היהודית: "צעקו לי 'יהודי', 'ג'נוסייד', כל מיני דברים... אני לא מקשיב, לא אכפת לי. יש אנשים שרואים מה קורה בארץ ומרגישים קרובים יותר לדת שלהם". ומה הוא אמר לראש הממשלה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב דיוויד מאייר (דוד מאיר) חש היטב את האנטישמיות במרכז לונדון. מי שהדליק את משואת התפוצות על פועלו החינוכי בבתי הספר היהודיים באנגליה, סיפר לאתר ynet על המאמצים לחזק את הזהות היהודית וסיפר על האנטישמיות שהוא חווה.

"אני חושב שאין יהודי אחד פה שלא תהה אם אנחנו מגיעים לסוף ימיה של הקהילה היהודית", סיפר הרב. "כשנסעתי ברכבת כמה ימים אחרי הטבח אנשים ניגשו אלי ואמרו שזה לא בסדר, מה שקרה, והם עומדים איתנו. עכשיו, במרכז העיר כמעט אי אפשר ללכת ככה, כשרואים שאני יהודי, בלי שמישהו יצעק עלי. זה קרה כמה וכמה פעמים. צעקו לי 'יהודי', 'ג'נוסייד', כל מיני דברים... אני לא מקשיב, לא אכפת לי. אבל ברור שזה קורה. הגענו למצב שיש מקומות שאני חושב שמסוכן ללכת בהם עם כיפה או מגן דוד".

בהמשך נשאל הרב מאייר נשאל אם הוא הולך ברחוב עם כיפה ולבוש יהודי, וענה: "ברור שבאזור היהודי בלונדון שבו אני גר אין בעיות, אבל כשנסעתי למנצ'סטר הייתי עם כובע שכיסה את הכיפה. במרכז לונדון אני דווקא חובש כיפה, אבל ההרגשה היא שזה לא נוח. אני לא חושב שיש יהודי אחד פה שלא תהה אם אנחנו מגיעים לסוף ימיה של הקהילה היהודית באנגליה".

לאחרונה הוא זכה להשיא את משואת התפוצות בטקס ששודר ביום העצמאות בישראל. הוא עשה זאת בשיתוף דברה סילברסטין, חברת מועצת העיר שיקגו בארצות הברית. "האמת היא שכשביקשו ממני להדליק משואה, לא ידעתי מה זה בדיוק, כי לא צפיתי בטקס הזה אף פעם, אבל כשהייתי בארץ, עמדתי בחנות עם אשתי, ואנשים שאלו אם אני הדלקתי משואה. הם רצו לדבר איתי ולהצטלם איתי", הוא משחזר מה קרה בשבוע ההוא. "לא חשבתי שאנשים יראו את הטקס גם באנגליה, אבל אני חושב שדווקא השנה, כשמרגישים קרובים כל כך לישראל, הרבה אנשים ראו. קיבלתי תגובות רבות. מישהו בא אלי ואמר לי: 'כל הכבוד, אני חושב שזה חשוב מאוד'. אבל הייתה גם יהודייה אחת מהקהילה ששאלה למה עשיתי את זה, ואמרה שהיא לא יודעת אם זה רעיון טוב, כי אולי זה מסוכן ויגרום לבלגן".

כשמאייר ביקר בכנסת, הוא שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אמרתי לו שאני חושב שעכשיו אנחנו נלחמים שלוש מלחמות. מלחמה אחת היא המלחמה של ישראל נגד חמאס וחיזבאללה", המשיך. "המלחמה השנייה היא בתפוצות, נגד האנטישמיות, ואני חושב שזו מלחמה אחרת לגמרי. המלחמה השלישית היא המלחמה על הזהות היהודית שלנו, ובמיוחד של הילדים שלנו. נתניהו הסכים איתי ואמר שזה נכון מאוד.

"יש אנשים שרואים מה קורה בארץ ומרגישים קרובים יותר לדת שלהם, אבל יש אנשים שלא רוצים לדעת, או חושבים לעצמם: 'למה אני צריך את הבעיה הזו? אני לא רוצה לקשור את עצמי ליהדות, כשזה מביא עלי את כל האנטישמיות הזו'. אני מחנך את הילדים להרגיש גאווה ביהדות שלהם, ותוך כדי זה לטפל באנטישמיות שהם חווים. אני לא רוצה שאנשים יתחילו להיות גאים ביהדות שלהם רק בגלל דבר שלילי כמו המלחמה".

תגיות:לונדוןאנטישמיותהרב דיוויד מאייר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה