מעניין

גם לכם יש ריח רע מהמקרר? פעולה אחת פשוטה תרחיק אותו

דיון שעלה ברשת בנוגע לריח רע שנודף מהמקרר הוליד שורה של טיפים מגולשים. האם חשבתם פעם לשים פולי קפה במקרר שלכם? ואיך לימון יכול לסלק את הריח?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אתם טורחים לנקות את המקרר באופן יסודי פעם או פעמיים בשנה (בדרך כלל לפני פסח), אך במהלך השנה קורה לכם שהוא חוזר להיות עמוס ולעתים ריח רע נודף ממנו? כנראה לא מדובר בתופעה חריגה: רוב האנשים לא טורחים לנקות את המקרר בצורה יסודית ובעקביות, מה שיכול ליצור ריחות לא נעימים בחלל הבית.

לאחרונה נערך מחקר בעניין. הוא מצא שבבריטניה, למשל, הבריטים ממתינים כשלושה חודשים בין ניקוי אחד לשני. סקר שפורסם לאחרונה בדק את הרגלי הניקיון של 2,000 מבוגרים בבריטניה, וחשף כי עשירית מהם חושבים שאין צורך לנקות את המקרר כלל. בגדול, אפשר לומר שההמלצה הרווחת היא לנקות את המקרר כל שלושה עד שישה חודשים, על מנת למנוע התפשטות חיידקים במזון ולהעלים ריח רע.

לעיתים, ניקיון יסודי לא מספיק, והריח עדיין נשאר. זה יכול לקרות בגלל סיבות רבות, בניהן מזון שהתקלקל, אוכל מוכן שנותר, אוכל מתובל או תחתיות מגש שמלאות בלכלוך. בעמוד הפייסבוק של גברת הינץ' נתנו מספר טיפים לגבי האפשרות להיפטר מהבעיה.

"עזרה בבקשה. אחד מקרטוני החלב הסגורים דלף מאחורי המקרר", כתבה אחת הגולשות בקבוצת הפייסבוק והסבירה: "רוקנתי את המקרר וניקיתי אותו ניקיון יסודי. המטבח וסביב המקרר עדיין מסריחים מחלב מקולקל חמישה ימים אחרי. אני חוששת שחלק מהחלב נזל דרך חור הניקוז הקטן בתחתית המקרר. מה עושים?".

אחת הגולשות הציעה פתרון שלטענתה עובד: "חצו לימון טרי לשניים ותכניסו אותו למקרר לכמה שעות, זה יעשה את העבודה". ויש עוד פתרון שעלה ברשת: אבקת סודה לשתייה. אם המקרר מתחיל להסריח, כך נכתב, יש לנגב את המדפים בעזרת תמיסה של 15 מ"ל של האבקה על כל ליטר מים חמים. יש להשאיר קופסה פתוחה של סודה לשתייה במקרר למשך שלושה חודשים, אבל לציין תאריך, כדי שלא לשכוח מתי להחליף אותה.

"גיליתי שבמקרה של ריחות במקרר - צלוחית קטנה מלאה בפולי קפה עושה את העבודה", כתבה גולשת אחרת. מה עושים? משאירים פולי קפה בקערה או בצנצנת רחבה במקרר למשך 24 שעות. "פשוט שימו קצת שאריות קפה טחון בקערה או בצנצנת בעלת פתח רחב, והניחו אותה במקרר. הקפה לא רק מכסה את הריח, הוא סופג אותו ומשאיר אחריו ארומה טובה ונעימה", הסבירה.

 

תגיות:מקררניקיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה