פיתוח האישיות

זה עדיין לא קרה? בואו נתנהג כאילו זה כן

"זמן" הוא מושג שה' הוריד לאנושות מסיבות שונות, ויבוא יום שמגבלות הזמן יתחלפו במושג "נצח". לכן אפשר בהחלט להודות כבר היום על מה שעתיד לקרות מחר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשחיכיתי לחתן, בעודי בחורה רווקה, התחלתי להוסיף בסוף ברכות השחר את המילים: "אני כלה יפה ושמחה", תוך כדי שאני מדמיינת את עצמי בלבן ונפוח.

אחרי תקופה קצרה – זכיתי להתחתן.

15 שנים אחרי, אותו תרגיל בדיוק: בדרכי למתחם ביגוד ולהבשה לכל המשפחה, דמיינתי את עצמי יוצאת מרוצה, ואמרתי בלבי: "תודה, ה', על הבגדים המצוינים שמצאתי". אף על פי שדווקא לא תליתי תקוות גדולות במקום הזה לפני התרגיל, חזרתי הביתה עם 4 שקים גדולים, מאושרת מהרכישה.

יש עוד דוגמאות רבות לתרגיל הנפלא הזה של להודות על מה שקיבלתם (טרם הזמן), ולדמיין את המאורע הרצוי, אבל הבנתם את העקרון. אז איך זה עובד בעצם?

כדי להבין למה ואיך התרגיל הזה עובד חזק כל כך, צריך להכיר 2 הנחות יסוד קריטיות. הראשונה היא שבמציאות האלוקית – אין באמת ממד של זמן. אין עבר, הווה, עתיד. או במילים אחרות – אין מוקדם ומאוחר בתורה. "זמן" הוא מושג שה' הוריד לאנושות מסיבות שונות, ויבוא יום שמגבלות הזמן יתחלפו במושג "נצח".  לכן אפשר בהחלט להודות כבר היום על מה שעתיד לקרות מחר (וכאן נכנסת האמונה והביטחון המלא שוודאי זה יקרה), להלל את ה' על העתיד להתרחש כהווה, כאן ועכשיו.

הנחת היסוד השניה שיש לדעת היא שהמוח לא מבדיל בין דמיון למציאות. אחת מהתגליות המרכזיות בתחום חקר המוח במאה הקודמת, הייתה כי המוח האנושי מגיב בצורה זהה לפעילות שאנחנו מבצעים בפועל, ולאותה פעילות שאנחנו מעלים בצורה מדויקת בדמיון.ההדמיה (ויזואליזציה) כשלעצמה מעוררת בגופנו תחושות פיזיות שונות, בין אם הדמיון עולה בצורה אוטומטית ובין אם בצורה יזומה. הפלטפורמה הזו מאפשרת לנו למעשה לשלוט במידה רבה על מה שנכניס למוח שלנו, ועל הדרך שבה הדברים הללו ישרתו את מטרותינו בחיים. אם כך, מה אכפת לי לדמיין את עצמי כלה? או את עצמי זוכה בדירת חלומותי? או לראות את עצמי עם רכב חדש? מקסימום זה עלול להצליח.

לכן בפעם הבאה שנרצה משהו מאוד מאוד, במקום לבקש בלשון עתיד: "בבקשה שאני כבר אמצא עבודה" / "הלוואי ה' שהבן שלנו יתקבל לישיבה הזו" / "איך אשמח אם בעלי לא ירים את הקול על הילדים" / "הלוואי שהבן שלי לא יהיה עסוק במחשב כל הזמן" וכו'... - נדבר ב:

  1. הווה
  2. חיוב

דוגמאות:

1. תודה לה' שרבקי התקבלה לסמינר המצוין הזה (אף על פי שזה עוד לא קרה)

2. אני שמחה שמוישי מתנהג במתינות ונעימות עם האחים / בבית ספר / עם השכנים (שוב, גם אם זה רחוק מלהיות נכון).

3. אני נהנית לשמוע שיוספי מבריא בקלות! (אף על פי שהוא עדיין חולה).

4. תודה לך ה' על העבודה החדשה שלי. אני מרוצה כל כך! (אף על פי שאת עדיין מחפשת...).

נוסיף לכך דמיון כיד ה' הטובה עלינו, וקיבלנו מתכון בדוק לשינוי מציאות.

לסקפטיים שבינינו אוסיף שהתרגיל לא דורש מאמץ רב, ולא עולה כסף, אז שווה לנסות.

מקסימום... זה יצליח!

 

אוה הכימיאן הינה מטפלת בביו אנרגיה ומרצה לאומנויות התקשורת. ניתן לפנות במייל evahak100@gmail.com

תגיות:פיתוח האישיותזמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה