חדשות בארץ

פיגוע הדריסה בירושלים: המחבלים חבשו כיפות כדי לא לעורר חשד

הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד שני המחבלים מחברון, שביצעו את הפיגוע בירושלים בערב פסח. לאחר שדרסו שלושה, הם תכננו לירות על קבוצת מתפללים, אך מעצור בנשק מנע אסון

הרכב ששימש את המחבלים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)הרכב ששימש את המחבלים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום כנגד מעתז גולמה (18) מחברון ונאשם נוסף, קטין, שביצעו את פיגוע הדריסה והירי בשכונת רוממה בירושלים, בערב חג הפסח.

מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד מוריה הירש-כהן מפרקליטות מחוז ירושלים עולה כי המחבלים תכננו לבצע פיגוע טרור רצחני נגד יהודים וזאת ממניע דתי, לאומני ואידאולוגי. כדי להוציא תוכניתם לפועל רכשו נשק מסוג "קרלו" וכדורים, סכינים וגרזן. השניים קבעו כי במסגרת ביצוע הפיגוע, הקטין ינהג ברכב ויבצע דריסה של יהודים, ולאחר מכן גולמה ירה מהנשק לעבר היהודים והקטין יצא מהרכב וידקור אותם. עוד קבעו השניים כי ילבשו מכנס שחור וחולצה לבנה מכופתרת, ויחבשו כיפות, כדי שיראו בעלי חזות יהודית.

ביום הפיגוע, 22.4.2024 החליף הקטין את לוחית הזיהוי של הרכב ללוחית זיהוי ישראלית, התיישב במושב הנהג והחל בנסיעה עם גולמה. סביב השעה 7:30, הגיעו הנאשמים לשכונת רוממה בירושלים והבחינו בקבוצת מתפללים שעסקו בביעור חמץ והתכוננו לתפילה בבית כנסת סמוך.

המחבל הקטין נהג במהירות לעבר הקבוצה ופגע בה בעוצמה עם רכבו במטרה להורגם. כתוצאה מעוצמת הפגיעה נפצעו שלושה אזרחים באורח קל עד בינוני. המחבל המשיך בנסיעה, פגע בעמודים שהיו במקום ולאחר מכן ברכבים שחנו במקום. המחבל הבגיר יצא מן הרכב עם הנשק, דרך אותו והתקדם בריצה לעבר קבוצת היהודים. הוא ניסה לירות אך מעצור שנוצר בנשק מנע זאת.

הקטין יצא מהרכב כשהוא אוחז בסכין ורץ לעבר המתלוננים, אך כשראה את גולמה מנסה לתפעל את הנשק, רץ לעברו, לקח מידיו את הנשק וניסה לשחרר את המעצור כשהוא דופק את הנשק על הרצפה. לאחר מכן אחז הקטין בנשק, כיוון אותו לעבר המתלוננים וניסה לירות לעברם מספר יריות אך המעצור בנשק מנע זאת.

לאחר שהנאשמים לא הצליחו לשחרר את המעצור בנשק נמלטו בריצה מהמקום, השליכו את הנשק והסתתרו בבניין סמוך. שוטרים שחיפשו אחריהם איתרו אותם ועצרו אותם.

כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של מעשי טרור של ניסיון רצח, פעולה בנשק לביצוע מעשה טרור, תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות, פציעה בנסיבות מחמירות, שהיה בישראל שלא כדין, שינוי זהות של רכב והחזקת סכין.

תגיות:כתב אישוםפיגוע בירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה