חדשות בארץ

הר מירון הוכרז שטח צבאי סגור, מי שיגיע ללא אישור ייעצר

אלוף פיקוד העורף חתם על הצו המכריז על ההר שטח צבאי סגור, עד ליום שני הבא. כוחות משטרה ומג"ב נפרסו בדרכים המובילות להר. ההילולה המצומצמת תערך בהשתתפות בעלי היתרים מיוחדים

בדיקות הבוקר במירון (צילום: David Cohen/Flash90)בדיקות הבוקר במירון (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

אלוף פיקוד העורף רפי מילוא חתם אמש על הצו המכריז על שטח הר מירון והדרכים המובילות אליו כשטח צבאי סגור. בעקבות כך, כוחות משטרה ומג"ב נפרסו סביב ההר ובדרכים המובילות אליו. ההנחיה שניתנה היום (חמישי) לשוטרים היא לעצור כל מי שיגיע למקום ללא היתר. המשטרה הודיעה כי מי שינסה "להסתנן", ייעצר ויואשם בעבירה פלילית.

מתחילת המלחמה נורו עשרות רקטות לכיוון הר מירון ומספר רב מהן נפלו בנקודות בהם נוהגים לאורך השנים לעבור עשרות אלפי בני אדם. משטרת ישראל פרסמה שורה של אזהרות והנחיות לציבור הרחב. לפיהן: כל הגעה לשטח הסגור הוא בהתאם להיתרים שניתנו מכוח החוק; הגעה לשטח הסגור ללא תיאום ואישור מראש מסכנת את ביטחון הציבור וחיי האדם; תימנע כניסה של מי שאינו תושב היישוב לתוך תחומי היישוב וההר עד ליום שני הבא; מתחם הציון יהיה סגור ולא תתאפשר לציבור כניסה אליו.

שלשום אישרה הכנסת את חוק מירון ונקבע כי יתקיימו שלוש הדלקות בנוכחות של עד 30 בני אדם. ההדלקות יועברו באמצעי התקשורת על מנת לאפשר לכלל הציבור לצפות ולהיות שותפים לשמחה. כניסת עיתונאים אסורה, למעט נציגי עיתונאים שקיבלו אישור מראש ממשרד ירושלים ומסורת ישראל, לשימור המורשת.

מהמשטרה נמסר כי היא "קוראת לציבור שלא לנסות להגיע אל היישוב ומתחם הקבר, מחסומי משטרה שמוקמו בכבישים ובדרכים המובילות ליישוב לא יאפשרו כניסה של מי שאינם מורשים. בשטחים וביערות המקיפים את היישוב פרוסים שוטרי משמר הגבול מצוידים באמצעי תצפית מיוחדים ורכבי שטח למניעה של ניסיונות הגעה רגלית לאתר. עבירה על החוק ושהייה במתחם מירון מהווה עבירה פלילית. כך גם ניתן לרשום קנסות כנגד העוברים על החוק".

במשטרה הוסיפו כי על פי הוראות הצו והחקיקה חל איסור להשכיר יחידת אירוח או צימרים ביישוב מירון עד לתאריך ה-27/05/24 וממילא שהיית שוכרים במתחם מירון מהווה עבירה.

החל מהיום ועד ליום שני חסומים לתנועה ולא תתאפשר התנועה לכיוון מירון הצירים הבאם: כביש 89 צומת עין זיתים לכיוון מערב, כביש 89 צומת הכניסה למועצה אזורית מרום גליל לכיוון מזרח וכביש 866 צומת הכניסה לכפר שמאי לכיוון צפון.

הנחיות לתושבים המתגוררים בסמוך למירון:

תושבים המתגוררים בסמוך למירון, יורשו לנסוע בצירים המפורטים, וזאת רק באמצעות הצגת תעודת זהות וספח עדכני בה יצוין מקום מגוריהם; אשכול יישובי צפת: עכברה, כדיתא, עלמה, דלתון וביריה - כניסת כלי הרכב תתאפשר רק דרך מחלף אליפלט, צומת ראש פינה, צומת דלתון ועד כיכר עין זיתים בלבד - לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.

אשכול יישובי גוש חלב: (צבעון, גוש חלב, ספסופה, אור הגנוז ,בר יוחאי ומושב מירון)- כניסת כלי רכב תתאפשר דרך צומת צבעון וצומת גוש חלב ועד לצומת המועצה בלבד (למעט תושבי מירון שיורשו להיכנס דרך שער הכניסה למושב). לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.

אשכול יישובי חנניה: (עין אל אסד, פרוד, אמירים, שפר וכפר שמאי)- כניסת כלי רכב תתאפשר דרך צומת שבע (חנניה) ועד לצומת כפר שמאי בלבד.

הכניסה ליישוב מירון אך ורק בהצגת תעודת זהות וספח עדכני של כל יושבי הרכב, אדם אשר ימצא ללא תעודת זהות או לא יופיע ברישומים כתושב מירון לא יורשה להיכנס לתחומי היישוב.

תגיות:מירוןשטח צבאי סגור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה