חדשות בארץ

חדשות השבת: אור ירוק מהקבינט לחדש השיחות עם חמאס; סוכלו פיגועים נגד מוסדות יהודיים בגרמניה

ישראל הודיעה כי תמשיך בלחימה ברפיח, למרות החלטת בית הדין לצדק בהאג. ממשל ביידן מגבש תוכנית, בסיוע מדינות ערב, ל"יום שאחרי" בעזה

אא

המתווכות בין חמאס לישראל יגישו הצעה לחידוש השיחות בין הצדדים, בתקווה לשחרור חטופים - ראש המוסד דדי ברנע נפגש אתמול בפריז עם וויליאם ברנס, ראש הCIA, ועם ראש ממשלת קטאר, מוחמד א-תאני.

בפגישה הוחלט כי המתווכות יגישו לחמאס, בתוך ימים, הצעה שייתכן ותוביל לעסקה לשחרור חטופים, תמורת הפסקת אש ושחרור אסירים פלסטיניים. קבינט המלחמה בישראל יקיים מחר בערב דיון בנושא.

על פי הסיכום בפריז, ההצעה תוגש קודם לחמאס, ואם ארגון הטרור "יגלה רצון" להתקדם, תיקבע פגישה עם משלחת ישראל בקהיר או בקטאר. בכיר חמאס מחמוד מרדאווי התייחס הערב לדיווח על חידוש המשא ומתן לעסקה, ואמר לערוץ הקטארי "אל-ערבי" כי "הכדור במגרש הישראלי לגבי ההצעה לסיום המלחמה. הפסקת אש קבועה היא הדרך היחידה להגיע לעסקה. הבסיס לכל משא ומתן: הפסקת אש קבועה ונסיגה מקיפה מעזה".

הלחימה ברפיח תימשך, למרות החלטת בית הדין בהאג - המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ הודיעו כי למרות הצו שהוצא נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, הלחימה ברפיח תימשך.

בהודעה משותפת נמסר כי "ההאשמות של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין לצדק בהאג, בדבר 'השמדת עם', הן שקריות, מקוממות ומעוררות שאט נפש". ישראל הודיעה כי הלחימה מתבצעת "תוך שמירה על ערכיה המוסריים ועל הדין הבין-לאומי והמשפט הבין-לאומי ההומניטרי".

ישראל תאסור על ספרד לתת שירות דיפלומטי לפלסטינים, מהקונסוליה בירושלים - שר החוץ ישראל כץ החליט לנתק קשר בין הנציגות הספרדית בישראל לבין הפלסטינים, ולאסור על הקונסוליה הספרדית בירושלים לתת שירות לפלסטינים מיו"ש.

ההחלטה התקבלה בעקבות הכרת ממשלת ספרד במדינה פלסטינית, ובישראל שוקלים כעת לאסור כניסת גורמים ספרדיים לשטח ישראל. בנוגע לנורבגיה ואירלנד, שאף הן הודיעו על הכרה במדינה פלסטינית, בישראל שוקלים על שורת צעדי "ענישה", אם כי לא דובר על ניתוק היחסים הדיפלומטיים.

בסיוע המוסד והשב"כ, גרמניה סיכלה פיגועים במוסדות יהודיים - משטרת גרמניה התירה לפרסום כי עצרה שני גברים, בני 18 ו-24, אחד מהם ממוצא טורקי, בחשד שתכננו לבצע שורת פיגועים במוסדות יהודיים במדינה, כולל בבתי כנסת. השניים קיבלו הדרכה בין היתר מאנשי חמאס.

המחבלים נעצרו בעיר ויינהיים ובחקירתם קשרו עצמם לניסיון לפגוע ביהודים בערים היידלברג, שטוטגרט וקרלסרוהה. כמו כן, נבדק מידע לפיו אנשי חמאס תכננו פיגוע נגד שגרירות ישראל בברלין ונגד בסיס צבאי של ארה"ב במדינת המחוז ריינלנד-פפאלץ שמערב גרמניה. ארבעה מחבלים נעצרו בפרשה, בין היתר בסיוע השב"כ והמוסד.

על פי דיווח בעיתון הגרמני "וולט אם זונטאג", פעיל הזרוע הצבאית של חמאס בגרמניה נעצר ביחד עם אחרים בדצמבר והיה מעורב בניסיון לאתר מחסן נשק של חמאס שהוטמן באזור כלשהו באירופה.

החקירה העלתה כי הכוונה הייתה להעביר את חומרי הנשק לברלין לצורך פיגועים אפשריים, והפקודה הגיעה מההנהגה הצבאית של חמאס בלבנון. גורמים בשירותי הביטחון הגרמניים אמרו לעיתון כי זהות היעדים שהמחבלים תכננו לתקוף נחשפה בזכות מידע שנמצא בטלפון הנייד של אותו איש חמאס שנעצר, יליד לבנון.

בטלפון, כך לפי הדיווח, נמצאה מפה של שגרירות ישראל בברלין וכן של אותו בסיס אמריקני במערב גרמניה.

ביידן שוקל למנות "יועץ" לכוח שיתפוס אחריות על עזה - אתר פוליטיקו בארה"ב דיווח כי ממשל ביידן שוקל למנות גורם אמריקני רשמי, שישמש כיועץ אזרחי בכיר לכוח "פלסטיני ברובו", שיתפוס אחריות על עזה לאחר שהמלחמה בין ישראל לחמאס תסתיים.

היועץ האזרחי ישהה במזרח התיכון ויעבוד בצמוד עם מפקד הכוח, שיהיה פלסטיני או ממדינה ערבית באזור. הוא יהיה אחראי באופן מעשי בעיצוב וניהול החיים האזרחיים ברצועה. בדיווח צוין כי בוושינגטון עדיין מתלבטים מה יהיו גבולות הגזרה של היועץ האזרחי מבחינת סמכויות.

עוד נאמר בדיווח, כי היועץ האזרחי האמריקני לא ייכנס לשטח הרצועה. גורמים שצוטטו בעילום שם בדיווח אמרו כי מינוי היועץ הוא אחד מכמה תרחישים שנבדקים כעת, לשיפור המצב הכלכלי בעזה ובנייה מחודשת של ערים שנחרבו. ממשל ביידן מנסה לשכנע מדינות ערביות כמו מצרים, מרוקו ואיחוד האמירויות להצטרף לכוח שמירת השלום.

הלוויה המונית בטורקיה למחבל שדקר שוטר בירושלים - אלפים, בהם נציגי חמאס בראשות חאלד משעל, השתתפו אתמול בעיר ארפה בטורקיה, בהלווייתו של חסן סקלאנן (34), שפצע שוטר מג"ב בפיגוע הדקירה בעיר העתיקה לפני כשבועיים. סקלאנן, שנכנס לארץ מירדן באשרת תייר, חוסל על ידי שוטרי מג"ב. גופתו נשלחה לטורקיה.

ארונו כוסה בדגלי טורקיה ופלסטין ומשעל "ספד" לו: "אני מצדיע למשפחתו של השהיד הגיבור מטורקיה הגדולה ולאנשיה הגדולים ששותפים בכתיבת דפי תהילה ונצח למען המטרה הפלסטינית בעבר ובהווה".

מזג האוויר לתחילת השבוע - מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, עם עליה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. הטמפרטורות יהיו ממוצעות לתקופה. ביום שני תחול עליה ניכרת בטמפרטורות ויעשה שרבי ואביך ברוב חלקי הארץ. לקראת הצהריים יחדור אוויר קריר ‏יותר ולח והרוחות יתחזקו, תחילה לאורך החוף והשפלה, ובהמשך גם ליתר האזורים. בדרום הארץ יתחוללו סופות חול. ביום שלישי תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות ועליה בלחות, אך עדיין יהיה חם מעט מהרגיל לעונה, בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

תגיות:חדשות סוף השבועעסקה לשחרור חטופיםבית הדין לצדק בהאג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה