חדשות בארץ

למרות הצו שהוצא בהאג: הקבינט החליט שהלחימה ברפיח תימשך

שרי הקבינט קיימו אתמול סבב טלפוני והוסכם כי ישראל תמשיך בפעילות המבצעית ברפיח. ישראל הגיבה להחלטת השופטים בהאג: "ההאשמות נגד ישראל בדבר 'השמדת-עם' הן שקריות, מקוממות ומעוררות שאט נפש"

גנץ, גלנט ונתניהו. ארכיון (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)גנץ, גלנט ונתניהו. ארכיון (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
אא

המבצע הצבאי ברפיח יימשך והלחימה בעיר העזתית נמשכת היום (מוצאי שבת) בעוצמה. הכוחות החלו לתמרון אל לב העיר.

אתמול אחר הצהריים הודיעו המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ, במשותף, כי ישראל דוחה את ההחלטה שהתקבלה בבית הדין לצדק בהאג, המצווה על ישראל להפסיק מיידית את הלחימה ברפיח.

בהודעה נמסר כי "ההאשמות של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין לצדק בהאג בדבר 'השמדת עם' הן שקריות, מקוממות ומעוררות שאט נפש. בעקבות מתקפת הטרור הנוראה על אזרחי ישראל ב- 7 באוקטובר, יצאה ישראל למלחמת מגן צודקת לחיסול ארגון חמאס ולשחרור חטופינו. ישראל עושה זאת בהתאם לזכותה להגן על שטחה ועל אזרחיה, תוך שמירה על ערכיה המוסריים ועל הדין הבין-לאומי והמשפט הבין-לאומי ההומניטרי".

"ישראל לא קיימה ולא תקיים במרחב רפיח פעילות צבאית שיוצרת תנאי מחיה שעלולים להביא להשמדתה של אוכלוסייה אזרחית פלסטינית, כולה או חלקה. ישראל תמשיך במאמציה לאפשר כניסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה ולפעול, בהתאם לדין, כדי לצמצם ככל הניתן את הנזק לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. ישראל תוסיף לשמור על מעבר רפיח פתוח, תאפשר הכנסת סיוע הומניטרי רצוף מן הצד המצרי של המעבר, ותמנע מארגוני טרור לשלוט במעבר".

כזכור, אתמול החליט בית הדין, בהרכב שופטים בראשות הלבנוני סלאם נוואף, לקבל את עמדת דרום אפריקה להוצאת צווי ביניים נגד ישראל. הצו הראשון ציווה על ישראל להפסיק את המבצע ברפיח. השני קרא לישראל לפתוח את כל המעברים לעזה להכנסת סיוע הומניטרי והצו הנוסף הורה לאשר כניסת ועדת חקירה לעזה לבדיקת החשדות להשמדת עם.

השופטים קראו לחמאס לשחרר את החטופים הישראליים ללא תנאי, אך לא עשו זאת במסגרת צו. כמו כן, לא נתנו צו המורה על הפסקת הלחימה בשאר הזירות ברצועת עזה. הדיון עובר כעת למועצת הביטחון של האו"ם ואם יאושרו שם צווי השופטים, וארה"ב לא תטיל וטו, ישראל צפויה לשורה של סנקציות.

בריטניה ביקרה את בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, על כך שהורה לישראל לחדול את המבצע ברפיח באופן מיידי, ואמרה כי פסיקה זו תחזק את חמאס. "הסיבה שאין הפסקה בלחימה היא כי חמאס דחה עסקת חטופים נדיבה מאוד מישראל. התערבותם של בתי המשפט - כולל בית הדין הבינלאומי - תחזק את תפיסת חמאס שלפיה הוא יכול להחזיק בבני ערובה ולהישאר בעזה", אמר דובר משרד החוץ הבריטי, "אם זה יקרה לא יהיה שלום, או פתרון שתי מדינות".

נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט בדימוס אהרון ברק, שהיה חלק מהרכב השופטים בהאג והתנגד לצווים שהוצאו, אמר לאחר ההחלטה:  "כמו לכל מדינה, לישראל יש את הזכות הבסיסית להגן על אזרחיה ועל עצמה. הזכות הזו מקבלת מימד מיוחד במקרה של בני הערובה, במובן זה שהוא מטיל חובה על המדינה שתעשה כל שביכולתה כדי להחזיר אותם לישראל. מילוי חובה זו אינו מתנגש עם התחייבויותיה של ישראל על פי אמנת רצח העם מכיוון שהיא נובעת מכוונתה של ישראל להגן על אזרחיה ולא מפני כוונה לבצע מעשים אסורים במסגרת אמנת רצח העם".

לדברי ברק, "המפתח לסיום המלחמה הזו אינו טמון בבקשה מבית המשפט להתערב בסכסוך הזה על ידי העלאת האשמות לא מבוססות על רצח עם נגד ישראל. המפתח לסיום המלחמה הזו טמון בידיו של חמאס. חמאס התחיל במלחמה ויכול לסיים אותה על ידי שחרור החטופים ועל ידי כיבוד מלא של ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה".

תגיות:בית הדין לצדק בהאגתגובת ישראלמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה