סלבס בהתחזקות

המשל של קובי פרץ: "זו הסיבה שבגללה צריך להאמין"

הזמר כתב פוסט עם מסר חשוב מפרשת השבוע וביקש מעוקביו: "לבטוח בהשם בכל עת, כפי שנאמר במשלי: 'בטח בהשם בכל לבך ואל בינתך אל תישען'. על ידי הבטחון בבורא עולם, גם את הים הגדול אפשר לבקוע"

(צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)(צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)
אא

בפרשת השבוע, "בהר", למדנו על מצוות שמיטה. "כי תבואו אל הארץ אשר אני נותן לכם, ושבתה הארץ שבת לה’", נכתב שם. הזמר קובי פרץ מסביר מעט על המשפט החשוב הזה ויש לו מסר חשוב גם עבורכם.
"אמרו רבותינו: כמה קשה לאותו 'חקלאי' שעובד את שדהו שש שנים, והנה בשנה השביעית הוא “מפקיר” אותה... איזה ניסיון גדול יש לו לעזוב את שדהו", כתב פרץ. "וכתב 'הכלי יקר' - רבי שלמה אפרים זצ”ל: הטעם למצווה יקרה זו היא בכדי להשריש בלב האדם את 'מידת הביטחון' בהקב"ה ולכן מצווה התורה 'שש שנים תזרע שדך', ובשנה השביעית לעזוב את האדמה ולהפקירה. וכך יראה האדם שפרנסתו נמצאת רק בידי בורא עולם, ועל כן ישא אליו תפילה ויזכה שיקויים בו 'וציויתי את ברכתי לכם בשנה השישית' – שהקב"ה ידאג לו לכל מחסורו".

בהמשך, כהרגלו, פרץ מביא משל מעניין: "ועל מעלת הביטחון בהשם - מסופר שפעם באה אישה לצדיק, הקדוש רבי מאיר מפרמישלאן זיע"א, וביקשה ממנו שיתפלל למענה שתיפקד בבן זכר. השיב לה הרב: 'אני מוכן להתפלל למענך בתנאי שתתני לי חמישים רובל, בעבור משפחה ענייה, שנשארה ללא קורת גג בעקבות שריפה!'. אמרה לו האישה שאין לה סכום זה אך היא מוכנה לתת עשרה רובל לצדקה'. הצדיק התעקש וביקש ממנה דווקא חמישים.

"השיבה לו האישה שאין לה סכום זה ואולם היא תעשה הלוואות ותיתן לו שלושים רובל - כיוון שאינה מסוגלת לתת יותר מזה. רבי מאיר לא קיבל את טענתה ודרש חמישים. פרצה אנחה קשה מפיה של האישה והחלה למרר בבכי ואמרה: 'אם כך רבי, אין לי ברירה אלא לסמוך על השם לבדו והוא יעזור לי! כששמע הרב את דבריה חייך ואמר לה: זאת בדיוק רציתי לשמוע. עכשיו, כשאת מוכנה לא לסמוך עלי ועל תפילתי אלא רק על השם, הרי בטוח אני שהקב"ה באמת יעזור לך ותזכי לבן זכר. לכן, גם אני מוכן עתה להתפלל בעבורך אפילו אם לא תתני לי פרוטה אחת לצדקה!".

אז מה המעשה מלמד אותנו? פרץ מסכם: "ממעשה נפלא זה עלינו ללמוד מוסר השכל - לבטוח בהשם בכל עת, כפי שנאמר במשלי: 'בטח בה' בכל ליבך ואל בינתך אל תישען'. על ידי הביטחון בבורא עולם, גם את הים הגדול אפשר לבקוע. אך בלי הביטחון בבורא, אפילו על מפתן הדלת אי אפשר לפסוע. ולכן, אשרי האדם הבוטח בהשם כל ימיו, שזוכה לניסים ונפלאות. ועליו נאמר: 'ברוך הגבר אשר יבטח בהשם והיה השם מבטחו'".

תגיות:קובי פרץאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה