סלבס בהתחזקות

אביב אלוש: "עם ישראל ממשיך להרכיב ארון של איקאה בלי לקרוא הוראות"

השחקן כתב פוסט בנוגע לפרשת השבוע, והסביר: "ניסינו הכל, את כל האופציות האפשריות, כדי לחיות פה בסבבה. בשמחת תורה הבנו שאנחנו לא בכיוון... יש פה אויב אכזר"

(צילום: מתוך אינסטגרם)(צילום: מתוך אינסטגרם)
אא

השחקן אביב אלוש כותב מפעם לפעם פוסט בנוגע לפרשת השבוע, עם מסר חשוב לעם ישראל. הוא נוהג לסיים את המאמר שלו עם המילה "ואהבת" וגם הפעם הוא ביקש מהעוקבים שלו "להשכיל ולאהוב", כשהפעם הוא קושר את פרשת השבוע למצבו של עם ישראל במלחמה.

"כולנו רוצים שיהיה פה טוב, כולנו רוצים לחיות בשלווה ונחת, כולנו רוצים שלום ובטחון ולהיות עם חופשי", כתב אלוש בפוסט שפרסם בסוף השבוע. "חופשיים - לחיות כיהודים בלי להסתתר בארצנו הקטנה היפה והקדושה. זה מכנה משותף מדהים שיש לכל אחד מאיתנו. נתמקד ב-76 שנה מאז קמה המדינה ונראה שרגעי הנחת השלווה והבטחון הם ממש לרגעים קטנים, בין הצירים שאנחנו עוברים כל תקופה במלחמות השונות: פיגועים, קטיושות, טילים, צפון, דרום וכל העולם שעסוק בכל 'פיפס' שאנחנו עושים. למרות שאנחנו הצבא הכי הומניטרי בעולם ולמרות כל הויתורים שעשינו במשך השנים ולמרות ולמרות.... תמיד האצבע המאשימה היא אלינו - אז מה על חרבנו נחיה?". 

אלוש מסביר בהמשך כי "בשביל זה הגענו לכאן אחרי 2000 שנים בגלות? ועכשיו כשמתחילים לרדוף יהודים בעולם, לאן הם ילכו אם לא לכאן - לבית היחידי שיש ליהודים בעולם? ניסינו הכל, את כל האופציות האפשריות כדי לחיות פה בסבבה. בשמחת תורה הבנו כולנו שאנחנו בכלל לא בכיוון... יש פה אויב אכזר שמקיף אותנו מכל כיוון ורוצה להשמיד אותנו. העולם ממשיך לשקף לנו את איך שאנחנו נראים. ואנחנו? ממשיכים להתעקש להרכיב את הארון של איקאה בלי לקרוא את ההוראות. זה מייצר סבל וכאב ותמיד יוצא לנו עקום, בלשון המעטה.

"בתכל'ס, הכל כל כך פשוט. אם רק נתבונן נראה שהכל כתוב לנו שחור על גבי לבן.. כל התנאים והחוקים שיעזרו לנו כדי שנגיע אל המטרה המשותפת והשלווה שכולנו רוצים להגיע אליה: 'וַעֲשִׂיתֶם אֶת חֻקֹּתַי וְאֶת מִשְׁפָּטַי תִּשְׁמְרוּ וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם וִישַׁבְתֶּם עַל הָאָרֶץ לָבֶטַח'. כמו שאני כותב תמיד - אנחנו צריכים לחזור לסיבה שבגללה חזרנו לכאן ולהתמקד בסיפור שלנו ובמי שאנחנו = עם קדוש שקיבל את התורה הקדושה וחזר לארץ הקודש. כדי לחיות כאן בארץ המובטחת בביטחון ושלום אנחנו צריכים להיצמד למערכת החוקים והמשפטים, כי שאנחנו מפרים אותם אנחנו כואבים וסובלים".

לסיום, אלוש מציין את החלק מההפטרה בו כותב הנביא ירמיהו: "וַתִּתֵּן לָהֶם אֶת הָאָרֶץ הַזֹּאת אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתָּ לַאֲבוֹתָם לָתֵת לָהֶם אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ. וַיָּבֹאוּ וַיִּרְשׁוּ אֹתָהּ וְלֹא שָׁמְעוּ בְקוֹלֶךָ וּבְתוֹרָתְךָ לֹא הָלָכוּ אֵת כָּל אֲשֶׁר צִוִּיתָה לָהֶם לַעֲשׂוֹת לֹא עָשׂוּ וַתַּקְרֵא אֹתָם אֵת כָּל הָרָעָה הַזֹּאת".

תגיות:איקאהאביב אלושהוראות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה