חדשות יהדות

"הכי גדולה שכתבתי": מזוזה בגודל חצי מטר נכתבה בישראל

סופר הסת"ם, שכתב את המזוזה המיוחדת, סיפר: "היה צורך בשני שלבים במשך יומיים כדי לאפשר לדיו להתייבש אחרי סיום השלב הראשון, זאת לעומת עבודה של כשעה על מזוזה רגילה"

(צילום אילוסטרציה: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

מאיר פרץ הוא סופר סת"ם מוסמך מאשדוד. יש לו ניסיון רב בכתיבת מזוזות, ולאחרונה, כך מתברר, הוא כתב את אחת המזוזות הגדולות והמרשימות בישראל: גודלה הוא 56 ס"מ והיא הוזמנה על ידי לקוח מהצפון.

פרץ סיפר כי "אני סופר סת"ם כבר 26 שנים, וזו המזוזה הגדולה ביותר שכתבתי. זו מזוזה ענקית, שהזמין לקוח שיש לו וילה גדולה בצפון. הייתי צריך להכין קולמוס מיוחד, כי האותיות גדולות והיה צורך בקולמוס מנוצה בגודל מתאים, וגם להכין את ראש הקולמוס שיהיה חריג בגודלו להכנת המזוזה הזו".

תהליך הכנת המזוזה היה מורכב. הוא דרש השקעה שקשה למצוא בהכנת מזוזה רגילה, שגם היא מאומצת. "זה מחייב עבודה יסודית וזהירה", מסביר פרץ לעיתון ישראל היום. "התהליך היה לפחות 6-7 שעות לכתוב את המזוזה, היה צורך בשני שלבים במשך יומיים כדי לאפשר לדיו להתייבש אחרי סיום השלב הראשון, זאת לעומת עבודה של כשעה על מזוזה רגילה".

פרץ סיפר כי המזוזה הזו גדולה פי 6 בערך לעומת מזוזה רגילה. "שמעתי שיש מזוזות יותר גדולות, אבל לא נראה לי שמישהו עשה מזוזה בגודל כזה לבית פרטי. זו הרגשה מיוחדת מאוד ומאתגרת. ברוך השם הצלחתי, עשיתי את זה יפה. מחיר המזוזה 1,500 שקל והלקוח מרוצה", סיכם.

תגיות:מזוזהסופר סת"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה