חדשות בארץ

"עוגת יום הולדת מלאה בשנאה": המאפייה שהחלה למכור עוגות של חמאס

המשטרה באוסטרליה פתחה בחקירה נגד מאפייה שניסתה להסית באמצעות אפייה: "עלינו לגנות אנשים שמלבישים ילדים כמו טרוריסטים, עם מה שנראה כמו כאפייה של חמאס. זאת ממש התעללות בילד"

(צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)(צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)
אא

בימים האחרונים פתחה המשטרה הפדרלית באוסטרליה בחקירה נגד מאפיה מקומית. המאפיה, מאזור סידני, החלה למכור קאפקייקס עם תמונות של מחבלי חמאס. התמונות של העוגות הקטנות עלו לחשבון האינסטגרם של המאפיה וזכו לתלונות רבות - מה עוד תעשה מאפיה מקומית כדי למכור?

לא רק ישראלים, אלא אנשים מכל העולם שמגנים את ארגון הטרור הגיבו, והדבר הפך לסערה ברשת. בתיעוד אפשר לראות מאפים מסודרים בשורות ועליהן תמונה של אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית, יחד עם דגלי פלסטין.

העוגות הקטנות נאפו עבור מסיבת יום הולדת. מדובר בילד בן 4 בסך הכל. במאפיה ניסו לעשות הכל כדי "לשטוף את המוח" את הילדים במסיבה. מנהל חשבון האינסטגרם של המאפייה העלה תמונה של הילד כשהוא לבוש כמו עבו עוביידה ומחקה אותו.

מהר מאוד הרשת הוצפה בתמונות. גולשים הציפו את הפוסט בתגובות נגד, והגדירו את התיעוד כ"שטיפת מוח" ו"התעללות". המאפייה סגרה את החשבון, אבל כעת בעליה ייחקרו.

רוברט גרגורי, מנכ"ל ארגון Australian Jewish Group, התייחס לתקרית ואפילו ביקר את בני המשפחה של הילד. "עלינו לגנות אנשים שמלבישים ילדים כמו טרוריסטים, עם מה שנראה כמו כאפייה של חמאס. זאת ממש התעללות בילד", אמר בראיון לדיילי טלגרף. "אסלאם קיצוני הוא לא רק בעיה של בני הקהילה היהודית. מדובר באיום ממשי על כל אוסטרלי באשר הוא. כבר ראינו בעבר מקרים בהם בני נוער מוסלמים איימו לדקור אחרים או תכננו לתקוף אנשים. האינדוקטרינציה מתחילה מגיל צעיר וזה דומה לדברים שאנחנו רואים במזרח התיכון".

הפוליטיקאי המקומי כריס מינס הגיב גם הוא לכתבה ואמר: "חמאס הוא ארגון טרור מרושע. מסיבות יום הולדת לילדים צריכות להיות תמימות וכיפיות, לא מלאות בשנאה".

אלכס ריבקין, פרשן אוסטרלי לענייני המזרח התיכון, הוסיף: "צריך להיות פסיכופט מזן נדיר בשביל ללמד את הילד שלך שמחבלי חמאס הם אנשים שצריך לחקות ולהעריץ. אם זה מה שקורה היום בבתים מסוימים בסידני והאזור, עלינו להיערך: יש דור שלם של אנשים אלימים וקיצוניים".

תגיות:עוגותחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה