חדשות בארץ

אחות החטוף שגופתו הוחזרה: "אמרו לי שמקנאים בי, כי אני יודעת"

גופתו של חנן יבלונקה הי"ד חולצה. אחותו סיפרה: "זה ממש הצורך של כולם כדי שיהיה להם לפחות קבר. אחרי השבעה נדע יותר"

חנן יבלונקה הי"ד (צילום: פייסבוק)חנן יבלונקה הי"ד (צילום: פייסבוק)
אא

גופתו של חנן יבלונקה הי"ד חולצה בסוף השבוע מרצועת עזה. כזכור, צה"ל השיב לישראל את גופות החטופים אוריון הרננדס, מישל ניסנבאום ויבלונקה יחד. הם נמצאו בלילה שבין חמישי לשישי במנהרה בג'באליה, בעזרת מידע מודיעיני. לאחר בדיקה התברר שהם נרצחו כבר ב-7 באוקטובר. מספר החטופים בשבי לאחר חזרת הגופות ארצה עומד על 125. הבוקר (ראשון) התראיינה אחותו אביבית ב-103fm ושיתפה כיצד היא מרגישה אחרי שנודע לה שאחיה נרצח.

"כנראה שאנחנו מקבלים סימנים בלי להרגיש, אבל כן מרגישים. מהההתחלה לא היה עליו שום אות חיים, וגם בימים האחרונים, שום דבר. אני משערת שאחרי השבעה יישבו איתנו ואולי יסבירו לנו יותר, אבל כרגע אנחנו לא יודעים כלום", אמרה אביבית. "הוא נרצח באותו בוקר. הייתי מוקפת במשפחות חטופים, שחלקם יודעים שהיקר להם מכל נרצח והגופה שלו שם. אחת מהן אמרה לי שהיא מקנאה בי כי אני יודעת והיא 'רוצה לסגור את זה'. זה ממש הצורך של כולם כדי לפחות שיהיה להם קבר. לא חשבתי על זה בכלל כי כל הזמן ניסיתי להאמין שאח שלי בחיים. זה מנחם שיהיה לאן ללכת ולבקר. הילדים של חנן בסדר. הם חזקים. הם בני 9 ו-12. כולם חשבו שזה לא יקרה".

אביבית קיבלה, לצערה, מסרים באמצעות פרסומים ברשת על מותו של אחיה, עוד לפני שהמשפחה ידעה על כך רשמית. "לא ידעתי כלום והטלפון לא היה לידי. אחותי ואבי נחשפו לזה מהודעות שקיבלו בשעה 6 ו-7 בבוקר. הם לא רצו להגיב וחיכו שהצבא יגיע. מסתבר שאחרי שהייתי בעצרת, אנשים ניגשו אליי ואמרו שגם הם קיבלו הודעות על חנן ולא רצו לומר לי כלום. הרשת עשתה עבודה מקדימה לכולם", היא סיפרה.

"חנן חי את החלום שלו. גם הרגעים האחרונים שלו נגמרו כסוג של חלום. הוא כל הזמן היה מוקף בחברים", הוסיפה אביבית. "היחיד שהתקשר אלינו היה נשיא המדינה. הוא ורעייתו אנשים מדהימים וכל הדרך הזו הם היו בקשר איתנו. הוא חייג בשעה 11:00 בבוקר בערך ואבא שלי התרגש מאוד. אין לנו מילים להביע את הערכתנו אליו. כנראה כולם מפחדים. חברת הכנסת פנינה תמנו שטה התקשרה אליי להשתתף בצערנו. הכרנו שלושה ימים קודם והיא אישה מקסימה. מי שצריך להתקשר לא התקשר, וזה הכי עצוב".

בהלוויה שתיערך, כך הודיעה המשפחה, הם יצעדו בשקט. "הכוח הכי הגדול זה השקט כדי שייראו אותנו ברחוב, ויבינו כמה אנחנו רוצים את החטופים חזרה בבית", סיכמה.

תגיות:חטופיםחנן יבלונקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה