בריאות ותזונה

"כמו תרופה": שימו אותם בסלט, אל תצרכו בהפרזה - ותראו פלאים

אגוזי מלך ידועים בסגולות הרבות שלהם – אבל איך צורכים אותם נכון, וכמה מותר לאכול ביום? המומחית עונה

אא

אגוז מלך הוא אחד המאכלים הכי מומלצים על ידי רופאים מכל העולם. הם מכילים חומצת שומן אלפא לינולנית, חומצת שומן מסוג אומגה 3 ועוד רכיבים שתורמים לבריאות שלנו. מחקרים מוכיחים שחומצות שומן מסוג אומגה 3 יכולות לסייע בשמירה על בריאות הלב ולהפחית סיכון למחלות לב. אבל יש גם כמות המומלצת, שלא כדאי לחרוג ממנה.

שירה סולו, דיאטנית קלינית BSc ,MPH המרכז האקדמי לוינסקי וינגייט, הסבירה לאתר ynet מדוע כדאי לצרוך את האגוז בכמות גבוהה, אבל גם מגבילה אתכם. "אגוזי מלך מכילים גם ויטמין E ופוליפנולים (תרכובות צמחיות). חומרים אלו מתפקדים כנוגדי חמצון המסייעים בהגנה על תאי הגוף מפני נזק חמצוני. נזק חמצוני מתרחש כאשר יש בגוף רדיקלים חופשיים הנוצרים כתוצאה מחשיפה לשמש, אכילה של מזון מעובד, עישון ולחץ", היא מסבירה. "ויטמין E נלחם ברדיקלים החופשיים ובכך מפחית את הנזק החמצוני בגוף. נוגדי החמצון המצויים באגוזי המלך, יכולים לסייע בהפחתת יצירה של כולסטרול רע LDL השוקע בדפנות כלי הדם ובכך הם עוזרים בהורדת סיכון למחלות לב".

לדבריה, אכילה של אגוזי מלך תורמת להגברת תחושת השובע לאורך זמן. "אגוזי מלך מכילים שומנים בריאים וסיבים תזונתיים, שגורמים לתחושת שובע לאורך זמן. בכל מקרה, על מנת לרדת במשקל יש להפחית בצריכת המזון. אכילת אגוזי מלך יכולה לגרום לנו להרגיש שבעים, גם כאשר אנחנו אוכלים מנות קטנות יותר", היא כותבת.

בנוסף, הרכב החיידקים במערכת העיכול שלנו יכול להשפיע על המצב הבריאותי שלנו. לדברי סולו, "קיים קשר בין הרכב אוכלוסיית החיידקים במעיים לבין תפקוד מערכת החיסון, מערכת העיכול ואף תפקוד המוח. מחקרים מראים שאכילת אגוזי מלך יכולה לשפר את הרכב החיידקים במערכת העיכול, ובכך לסייע לפעילות תקינה של המערכות השונות בגוף".

ואיך הנוכחות של חומצות שומן מסוג אומגה 3 ושל נוגדי החמצון משפיעה? היא עוזרת גם בשמירה על תפקוד תקין של המוח. "שומנים בריאים, פולפנולים וויטמין E מפחיתים דלקתיות ונזק חמצוני בתאי המוח. במחקרים שנעשו בקרב אנשים מבוגרים, נמצא שאכילת אגוזי מלך נמצאה בעלת אפקט מיטיב בתפקוד המוח בעיקר בצורה של שיפור הזכרון", מסבירה סולו.

היא מציינת גם כי ויטמין E המצוי באגוזי מלך שומר על העור מפני נזקי השמש, מסייע בשיקום העור ובהתחדשות התאים: "בנוסף לכך, אגוזי מלך מכילים ביוטין (ויטמין B7), הדרוש ליצירת קראטין וקולגן, שהם החלבונים המצויים בשיער, בעור ובציפורניים. אכילת אגוזי מלך מהווה מקור טוב לביוטין היכול לסייע בחיזוק השערה והפחתת נשירת שיער".

בנוסף, יש להם עוד סגולה חשובה: מתברר כי אגוזי מלך מרגיעים. "הם מכילים את החומצה האמינית טריפטופן, המשתתפת בייצור ההורמון סרוטונין, הורמון הרוגע", היא מסכמת. "אגוזי מלך מכילים גם מלטונין, שהוא הורמון המשרה שינה. בלוטת האצטרובל במרכז המוח שלנו מפרישה את המלטונין אל מחזור הדם, כאשר מחשיך, על מנת שנרגיש עייפות ונוכל להירדם. ישנם אנשים שהמלטונין אינו מופרש אצלם בצורה יעילה ולכן, אכילת כמה יחידות של אגוזי מלך יכולה לסייע להם להירדם. הכמות המומלצת: כ-30 גרם אגוזי מלך (12-14 חצאים) מכילים: 185 קלוריות, 18 גרם שומן, 2 גרם סיבים, 4 גרם פחמימות, 4 גרם חלבונים".

לסיום, מומלץ לרכוש את אגוזי המלך בצורתם הטבעית ולא קלויים, לשמור אותם במקום קריר ומוצל ואפשר לפזר אותם על סלטים, להוסיף ליוגורט עם פירות וגם מעל מאכלים מוקפצים או בתוך תמר.

תגיות:בריאותאגוז מלך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה