חדשות בארץ

החלטת בית הדין עוברת למועצת הביטחון, בישראל מקווים שארה"ב תטיל וטו

גורמים משפטיים בישראל עוסקים בניתוח הצו שהוצא על ידי בית הדין לצדק בהאג. הפירוש הישראלי לצו: "לא נאסרה פעולה ברפיח, כל עוד היא מוגבלת וללא פגיעה באוכלוסייה העזתית"

כרוזים ברפיח, הקוראים לפינוי אוכלוסייה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)כרוזים ברפיח, הקוראים לפינוי אוכלוסייה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

מצרים הודיעה היום (ראשון) כי היא נעתרת לבקשת ארה"ב ופותחת מחדש את מעבר רפיח, כדי לאפשר כניסת משאיות סיוע לדרום הרצועה. המצרים סגרו את המעבר לפני כשבועיים וחצי, עם תחילת התמרון הקרקעי של צה"ל ברפיח ובציר פילדלפי. המצרים טענו עד היום כי המעבר יישאר סגור בשל החלטת צה"ל לפעול באזור, ללא תיאום עימם.

הלחץ שהפעילה ארה"ב על מצרים מסייע לישראל, שכן בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג ציווה על ישראל לאפשר כניסת משאיות סיוע לעזה מכל המעברים, כולל רפיח, כרם שלום, ארז וזיקים.

גורמים משפטיים בארץ: הצו מאפשר המשך פעולה ברפיח

גורמים משפטיים ישראליים, העוסקים בניתוח פרטי ההחלטה של בית הדין בהאג, שציווה על סיום הפעולה הצבאית ברפיח, מציינים כי הצו בעצם לא מורה על הפסקת הפעולה, אלא רק מגביל אותה. במעריב דווח כי הפירוש המשפטי שניתן בישראל הוא כי הצו בעצם "מותנה". לדבריהם הצו קובע כי "יש להפסיק פעילות שמייצרת תנאי מחייה שעלולים לסכן אוכלוסייה אזרחית בעזה".

אותם גורמים ציינו כי "מאחר שישראל אפשרה לכמיליון עזתיים לצאת מרפיח לאזורים הומניטריים, ומאפשרת כניסת משאיות סיוע, הרי שהפעולה לא מסכנת את האוכלוסייה".

צה"ל אישר היום כי חטיבת גבעתי יצאה מרפיח ולוחמיה עזבו את הרצועה. בצה"ל טוענים כי לא מדובר בהחלטה שהתקבלה בעקבות הצו בהאג, אלא נועד לרענן את הכוחות. ברפיח נותרו לפעול ארבע חטיבות.

דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, עדכן כי בשבוע החולף, הראשון לפעילות המזח הצף ברצועת עזה, הועברו דרכו 1,806 משטחי מזון באמצעות 127 משאיות למרכזים הלוגיסטיים של הקהילה הבינלאומית ברצועה. כמו כן, הוסיף כי במעברי כרם שלום וארז הועברו השבוע 2,065 משאיות סיוע - כמעט פי שניים בהשוואה לשבוע שעבר.

בנוסף, אדרעי אמר כי במהלך השבוע נכנסו 232 משאיות קמח לאספקת מאפיות ברצועה, ו-132 משאיות סיוע מירדן שעליהן 352 אלף ליטר סולר ודלק לאספקת מרכזים חיוניים.

ובחזרה לסוגיית הצו שניתן בהאג. בישראל נערכים לשלב הבא של המערכה המדינית, שתהיה במועצת הביטחון של האו"ם. על מנת שהצו שהוציא בית הדין יקבל תוקף חוקי, חייבת להתקבל החלטה תומכת במועצת הביטחון. בישראל מעריכים כי לאור הפעולות הממוקדות של צה"ל ברפיח, לצד הכנסת הסיוע ההומניטרי, ארה"ב תטיל וטו על כל החלטה שתתקבל נגד ישראל במועצת הביטחון.

תגיות:רפיחבית הדין לצדק בהאג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה