מעניין

מכבסים מגבות? 7 טיפים מוכיחים שכנראה לא כיבסתם נכון

אם חשבתם עד היום שאתם יודעים לכבס מגבות, יכול להיות שעשיתם בדרך את כל הטעויות האפשרויות. המומחים מסבירים את הטעויות הנפוצות בתחום

אא

כמה פעמים בשבוע אתם מכבסים מגבות? האם זה קורה אחת לשבוע, או בתדירות גבוהה יותר? מה שבטוח הוא שאתם מכבסים מגבות בתדירות נמוכה יותר מאשר את הבגדים שלכם. יש כאלה שעושים זאת אחת לחודש ואולי אפילו יותר, אבל גם כשעושים זאת, לא בטוח שאתם יודעים איך לעשות זאת נכון.

חשוב להדגיש כי בכל פעם שמשתמשים במגבת, תאי העור המתים נותרים עליה, ולכן חשוב מאוד לכבס אותם, כדי לא לצבור חיידקים. לפי מומחים רבים, יש צורך לכבס מגבות לפחות פעם או פעמיים בשבוע.

סקר שנערך לאחרונה העלה ממצאים מדאיגים: חלק מהאנשים חושבים שאפשר לכבס מגבות פעם בשנה, אף על פי שמגבת נקייה יכולה להכיל בעצמה כמות גבוהה של חיידקים. הערכה היא שמליוני חיידקים נמצאים במגבת כבר אחרי השימוש הראשון.

מומחה הכביסה אלווין צ'יבלאק ניפץ כמה מיתוסים על נושא כיבוס המגבות שכדאי שתדעו. לטענתו, מגבת ממוצעת מחזיקה מעמד בין שנתיים לחמש שנים בלבד. הנה המיתוסים שהוא ניפץ:

מגבות זקוקות למים קרים? מים קרים מצוינים לכביסה אבל לא עבור מגבות. רק מים חמים ישמידו את החיידקים. הוא הסביר כי "מים חמים, בדרך כלל בטמפרטורה של כ-60 מעלות צלזיוס, יעילים יותר".

יותר חומרי ניקוי – טוב למגבות? מסתבר שיותר מדי חומר ניקוי יכולים רק להרוס. לדברי המומחה: "זו טעות נפוצה מאוד. שימוש יתר בחומרי ניקוי יכול להחמיר את מצב המגבות על ידי יצירת משקעים שמקשים אותן ופוגעים ביכולת הספיגה שלהן".

מרכך כביסה עושה מגבות רכות יותר? מרכך כביסה מצפה את הסיבים בחומר שמפחית את ספיגה לאורך זמן. לדברי המומחה, אפשר לוותר על מרכך הכביסה ולהוסיף חצי כוס של חומץ לבן למכונה.

האם מגבות יכולות לחכות בסל הכביסההמומחה טוען כי "הריח שלהן לא נעים והן הופכות לקרקע פורייה לחיידקים וטחב. יש לתלות את המגבות לייבוש מלא לאחר כל שימוש"

האם זו בעיה לכבס מגבות עם שאר הכביסה? המומחה טוען שלא כדאי לזרוק את המגבות לכביסה יחד עם כל הבגדים האחרים.

האם אפשר להשתמש במגבת חדשה באופן מיידי? כדאי תמיד לכבס את המגבות לפני השימוש הראשוני. בדיילי מירור הסבירה מומחית כביסה כי "כביסה של מגבות חדשות לפני השימוש הראשון היא דרך פשוטה להאריך את תוחלת החיים שלהן, ולהבטיח שהן יהיו נקיות ובטוחות".

האם ייבוש מגבות על ידי רדיאטורים או תנורי חימום יעיל? גם בימים גשומים, עדיף להימנע. צריך לזכור שמדובר גם בסכנה בטיחותית. 

תגיות:כביסהמגבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה