חדשות בעולם

האנטישמיות עולה מדרגה? הקהילה היהודית באירופה משיבה אש

איגוד הארגונים היהודים כינס פורום משפטנים בכירים שיתחילו להגיש תביעות נגד גילויי אנטישמיות, אחרי שלמדו את החוקים במדינות השונות: "יותר מדי ממשלות ברחבי אירופה אינן נכונות להיאבק באמת בנגע האנטישמיות"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

איגוד הארגונים היהודים באירופה, המייצג מאות הקהילה היהודית ברחבי היבשת, רואה את שיעור האנטישמיות הגואה ומבין שהוא צריך לפעול. בשל כך, הוא כינס לאחרונה פורום משפטנים בכירים ועורכי דין יהודים כדי לפעול נגד אנטישמיות באירופה ויתחיל להגיש תביעות נגד מי שמפר את החוק.

על פי החלטה האיגוד, המשפטנים שיננו את רשימת החוקים הנהוגים במדינות שונות ברחבי היבשת, כך שיוכלו להגיש תביעה נגד מי שיפר את החוק. אז מה יקרה למי שיפר את שלוותם של היהודים באירופה? לפי הפרסום בישראל היום, הוחלט שורת צעדים אופרטיביים שקוראים לבחון מעצר עד תום ההליכים המשפטיים למסיתים נגד יהודים וישראלים.

כדי לייצר הרתעה, הוחלט ליצור הליכי חקיקה שמגדירים את האחריות האישית של פוליטיקאים ובעלי תפקידים ממשלתיים למניעת הסתה ונאומי שטנה. כמו כן, ייעשו הליכים לקיצור ולזירוז הליכי המשפט על תקיפות אנטישמיות, וכמובן - תביעות נגד אנטישמיות ואנטי-ציונות.

ווסטר מיידאם, מי שאחראי על המדיניות במשרד המאבק באנטישמיות בנציבות האיחוד האירופי, טוען כי 71% מהיהודים באירופה נמנעים מלבוש פריטים שעשויים לזהות אותם. כ-38% שקלו או שוקלים להגר ממדינתם, כש-90% מהיהודים סבורים שהאנטישמיות במדינתם החמירה.

יו"ר האיגוד, הרב מנחם מרגולין, אמר לעיתון: "לצערנו, יותר מדי ממשלות ברחבי אירופה אינן נכונות להיאבק באמת בנגע האנטישמיות שמגיע מאז הטבח לרמות חסרות תקדים. התוכניות במגירה, והמציאות מחמירה והופכת מסוכנת מיום ליום. זה מתחיל בכך שאנשים מפחדים או נמענים מהגשת תלונות נגד התוקפים האנטישמיים, ממשיך בחוסר היענות והיעדר מענה אפקטיבי של רשויות אכיפת החוק, ומתעצם לנוכח העובדה שגם כאשר מובא תוקף כלשהו לבית המשפט, ההליך אורך שנים, וכך גם במקרה של ענישה. אנו מתכוונים להתמודד ישירות עם האנטישמיות, לגבש כלים משפטיים מבוססים ולהפיץ מדריך אופרטיבי שיגדיר לשוטרים מהן התנכלויות אנטישמיות וכיצד עליהם לפעול בכל מקרה שכזה".

תגיות:יהודי אירופהאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה