חדשות כלכלה

דיונים באוצר: "לשקול הטלת גזירות כלכליות על הציבור"

הנהלת האוצר תקיים דיון ראשון לבניית תקציב 2025 וצפויה להציג בקרוב רשימה שכוללת העלאת מיסים וביטול הטבות מס. שוקלים את העלאת המע"מ כבר השנה, במקום בשנה הבאה

שר האוצר, ארכיון (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)שר האוצר, ארכיון (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
אא

הנהלת משרד האוצר תחל היום (שני) לדון בבניית תקציב המדינה לשנת 2025 ויוצגו שורה של הצעות לביטול הטבות מס לאזרחים והעלאת מיסים. המטרה, הסבירו באוצר, היא לבנות תקציב שיענה על הדרישות שנכפו עקב המלחמה וצמצום הגרעון התקציבי.

על פי דיווח בגלובס, בין התוכניות שנבחנות לאיזון התקציב, אל מול עלויות המלחמה המתמשכת, ניתן למצוא את צעדי המס הבאים: הקדמת העלאת המע"מ ל-18% כבר בחודשים הקרובים, ואולי אף העלאה נוספת בהמשך; הקפאת מדרגות המס ונקודות הזיכוי, מה שיוביל לשחיקה בשכר נטו; ביטול הפטור ממע"מ על קניות אונליין מחו"ל עד 75 דולר; הטלת דיווח ואולי אף מס על משכירי דירות; וכן דחיית הפחתת מס הקנייה על רכבים חשמליים, שתייקר את מחירם משמעותית.

הנהלת האוצר תציע גם קיצוץ במשרדי הממשלה וההחלטה הסופית תתקבל בתום ישיבה נוספת עם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'.

מנהל רשות המיסים, שי אהרונוביץ', הצהיר כי ינסה להימנע מהגדלת הנטל על האוכלוסייה שכבר היום נושאת ברובו. "אנחנו צריכים להגדיל את הגבייה על ידי הרחבת בסיס המס", אמר בכנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה.

כזכור, לפני שבועיים החלה לפעול התוכנית "חשבוניות לישראל", ובמרכזה חובת דיווח אונליין לרשות המיסים על כל עסקה של יותר מ־25 אלף שקלים, וקבלת אישור הרשות לחשבונית. מטרת התוכנית היא להיאבק בהון השחור.

בסוגיית המע"מ נבדקת כאמור האפשרות לעלותו מ-17% באחוז נוסף, בחודש יוני הקרוב ולא להמתין לתחילת שנת 2025. מדובר בתוכנית שצפויה להכניס מיליארדים לקופת המדינה.

תוכנית נוספת של האוצר היא להקפיא את מדרגות מס ההכנסה ושווי נקודות הזיכוי ב־2025. בתחילת כל שנה מתעדכנים רף המדרגות ושווי נקודות הזיכוי ממס בהתאם למדד המחירים לצרכן. הקפאת העדכון משמעותה שעובדים אשר הכנסתם קרובה לרף התחתון של מדרגת המס לא ייהנו מהפחתת שיעור המס המוטל עליהן. אם הדבר יאושר, תרשם פגיעה בעיקר אצל משפחות מרובות ילדים.

תגיות:העלאת מיסיםמשרד האוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה