חדשות כלכלה

נתוני האוצר חושפים: "צעירים חרדים עובדים יותר משאינם חרדים"

נתונים חדשים מצאו כי החרדים מרוויחים פחות משאינם חרדים, אך בניגוד לתפיסה הרווחת, הוכח כי הצעירים החרדים אכן שותפים, ובמידה ניכרת, בשוק העבודה. עוד נמצא, כי הצעירים החרדים מרוויחים 16% פחות

(צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90)
אא

נתוני משרד האוצר מצאו כי יש פערי שכר גבוהים בין גברים חרדים ליהודים שאינם חרדים. בסקירה מיוחדת נבחנה יכולת ההשתכרות של צעירים יוצאי מערכת החינוך החרדית שמעוניינים להשתלב בשוק העבודה במשרה מלאה.

נמצא כי שכרם החודשי של חרדים צעירים (גילאי 18-25) שעובדים במשרה מלאה ושאינם בעלי תעודה על תיכונית כלשהי, נמוך בכ-16% ממקביליהם היהודים שאינם חרדים. במילים אחרות, מדובר בפער של 1,340 שקל בחודש.

לפי הנתונים, פער השכר בין גברים חרדים ליהודים שאינם חרדים בגילי העבודה העיקריים (25-64) עומד על כ-47%. פער זה יכול לנבוע משלל גורמים, וביניהם איכות מערכת החינוך, שיעור ההשתלבות בהשכלה הגבוהה, היקף המשרה והרכב הגילים. אגב, נמצא כי צעירים חרדים עובדים מעט יותר שעות מיהודים שאינם חרדים, כך שפער השכר השעתי הינו אף מעט גבוה יותר - 17%.

הנתון הזה הוא מפתיע: מי שחשב שצעירים חרדים לא נמצאים בשוק העבודה, טעה. עובדתית, ניתן לחשוב כי הפערים נובעים מעניין הגיוס לצה"ל, אך בפועל, מדובר בגילי 18-25. כלומר, גם בניטרול ההשפעה הזאת, עדיין מדובר ב"מאבק צמוד" שמוכיח כי הצעירים החרדים כן משתלבים בשוק העבודה.
עוד נמצא, כי בקרב הגברים בוגרי מערכת החינוך החרדית, כ-43% בלבד מהסטודנטים ומכלל המשתתפים במכינה אקדמאית הצליחו לסיים תואר אקדמי 6 שנים מתחילת לימודיהם במוסד אקדמי, זאת בהשוואה ל-65% עבור גברים יהודים שאינם חרדים.

תגיות:משרד האוצרחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה