בריאות ותזונה

מומחים לסרטן טוענים: אלה המאכלים שאתם חייבים להתרחק מהם

אוכלים בשר מעובד ושותים אלכוהול? כדאי שתקראו את המאמר הבא, שמסביר למה זה כל כך מסוכן לגוף שלכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מומחים למחלת הסרטן פרסמו בימים האחרונים מידע שיכול לגרום לאנשים רבים להינצל ממחלת הסרטן. לטענתם, הימנעות ממספר מאכלים פופולריים שמכילים כימיקלים, המגבירים את הסכנה לחלות בסרטן המעי, השד והכבד, יכולה לסייע.

לטענת המומחים, אחד הגורמים למחלה הוא בשר מעובד, או כל בשר שעבר תהליך כדי להאריך את חיי המדף שלו, בעיקר על ידי הוספת חומרים משמרים כימיים. אחד החומרים הוא ניטראט. לדברי המומחים, הוא שעלול לפגוע בתאים שמצפים את המעי, שתפקידו לעבד מזון.

המומחים טוענים כי נקניקיות, סלמי או צ'וריסוס הם דוגמא טובה למה שאסור לנו לאכול. הם מאמינים כי בשר מעובד יכול להיות "מסרטן ברמה 1" - רמת סיכון זהה לזה של עישון ואלכוהול.

מכאן, הם מגיעים לסיכון השני לחלות במחלה: אלכוהול, גם בירה ויין, שמגבירים את הסיכון לחלות בסרטן הפה, הגרון, הוושט, השד, הכבד והמעי.

מת'יו למברט, תזונאי בקרן העולמית לחקר הסרטן, סיפר לתקשורת הזרה: "כשזה מגיע לאלכוהול, אין יתרונות בריאותיים. יש לנו הוכחות מדעיות חזקות לכך שכל סוגי המשקאות האלכוהוליים גורמים ללפחות שישה סוגי סרטן". הוא מציין כי הסיכון לסרטן עולה בעקבות אכילת יתר שמובילה לעלייה במשקל.
המומחים ממליצים להתרחק מבשר אדום, זאת בטענה שהוא מגביר את הסיכון לסרטן המעי הגס, הקיבה והלבלב. זה המקום לציין כי בשר אדום לא נחשב למסוכן כמו בשר מעובד ויש לו גם יתרונות חשובים: הוא מספק ברזל שחשוב לייצור תאי דם אדומים ומסייע בהחלמה מפצעים. החוקרים ממליצים להתרחק גם מאוכל מטוגן וממתקים כמו עוגות, ביסקוויטים, מאפים, משקאות ממותקים ומזון מהיר. למברט סיכם: "סוגי מזון אלה לא מכילים סיבים תזונתיים או חומרים מזינים וחיוניים, כך שיש לאכול אותם רק מדי פעם ובכמויות קטנות".

תגיות:מאכליםסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה