חדשות בארץ

כסיף טען: "צה"ל מבצע רצח עם"; תלונה נגדו הוגשה לוועדת האתיקה

ח"כ אלמוג כהן הגיש תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת בעקבות אמירתו של ח"כ עופר כסיף. בנוסף הגיב כסיף על סרטון של חיילים ששרים ומתפללים לניצחון: "כך נראית פלנגה של גזענים משיחיים לבושה לרצח"

כסיף (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)כסיף (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ח"כ אלמוג כהן הגיש היום (שני) תלונה לוועדת האתיקה כנגד ח"כ עופר כסיף, בגין אמירתו אמש כי צה"ל מבצע "רצח עם" בחיסול המבוקשים ברפיח. לדברי כהן, "כסיף, שנשאר בכנסת בזכות טוב ליבם של גנץ, לפיד, אייזנקוט ובן ברק, 2 רמטכ"לים וסגן ראש מוסד, ממשיך להוציא דיבתם של חיילי צה"ל שפועלים על פי הדין הבין-לאומי, וכל זה בעודו בכנסת ישראל. כל צעד שלו בבית הנבחרים הישראלי הוא חרפה".

אתמול פרסם כסיף פוסט ברשת החברתית X, בה כתב בעברית ובאנגלית בהתייחס לתקיפה ברפיח: "טבח ברפיח. פושעי ג'נוסייד עזה - לדין". כסיף התייחס לחיסולם של שני בכירי חמאס ולטענה הפלסטינית לפיה בתקיפה נהרגו מעל ל-30 אזרחים.

כזכור, לפני כשבועיים הגיש כסיף קובלנה לוועדת האתיקה של הכנסת נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שלדברי כסיף כינה אותו במליאת הכנסת "מחבל" ו"תומך טרור". בקובלנה טען כסיף כי בן גביר "השתמש בשפה מסיתה ושקרית וכינה אותו בין היתר בהתבטאויות אסורות ומסיתות". כסיף טוען למסע הסתה פוליטי לאומני ורדיפה אישית.

השר בן גביר השיב לו: "קובלנה זו לא הייתה צריכה לבוא לעולם, היות שהיא הוגשה בחוסר ניקיון כפיים כה מובהק. ממש באותו הדיון במליאה, הכפיש הקובל את הח"מ והכריז שהוא 'טרוריסט שדם של הנופלים על הידיים שלו, הדם של תושבי הנגב על הידיים שלך', וכינה את יו"ר המליאה 'בריון אלים' מספר פעמים, ובשל כך אף הוצא מהמליאה. חבר כנסת לא יכול לצעוק ולהכפיש ואז למהר ולהגיש קובלנה כי השיבו לו. על כן קובלנה זו חייבת להידחות על הסף. למותר לציין כי רוב חברי ועדת האתיקה, לרבות היו"ר, הצביעו במליאה בעד הדחתו של חבר הכנסת עופר כסיף, ולא בכדי".

יש לציין כי בתחילת החודש הגיש ארגון "בצלמו" תלונה נוספת נגד כסיף, לאחר שזה העלה פוסט ביום השואה וכתב בו: "בדיוק ביום הזיכרון לשואה, הממשלה בישראל מתחילה רצח עם ברפיח של אזרחים שמנסים לנוס על נפשם. כן לעסקה לשחרור חטופים. לא לפלישה על רפיח".  

בנוסף, לטענת "בצלמו", כסיף הגיב על סרטון של חיילים ששרים ומתפללים לניצחון וכתב: "כך לא נראה צבא בשירות מדינה או עם; כך נראית פלנגה של גזענים משיחיים לבושה לרצח".

בחודש בפבואר ניצל כסיף מהדחה מהכנסת לאחר שלא הושג הרוב הדרוש להסרת חברותו. מליאת הכנסת הצביעה על ההצעה להדחתו, אך בתום ההצבעה התברר כי לא הושג הרוב של 90 חברי כנסת הנדרש להדחה: 85 חברי כנסת תמכו בהצעה להדיח את כסיף מול 11 חברי כנסת שהתנגדו.

תגיות:תלונהעופר כסיףועדת האתיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה